sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

המסע החשיבתי והלמידה הדינמית הם כלים ליצירת הוראה קשובה בבית הספר ובגן הילדים . השיח יכול להתייחס מפורשות להקשרים שונים שהמושג או הנושא הנלמד מתבטאים בהם . הגעה לידי הבנה מצריכה עיסוק בנלמד לאורך זמן והתייחסות להיבטים שונים שלו . תוספת של ידע מאפשרת להתבונן טוב יותר בייצוגים שונים של הנלמד בסביבות שונות . שימוש בדמיון יכול לאפשר ללומדים ולמורים לבטא רעיונות חדשניים לגבי הנלמד . תהליכי ההוראה והלמידה של המסע החשיבתי והלמידה הדינמית מאפשרים יצירת תקשורת אינטנסיבית מגוונת וממושכת בין המורה ללומדים , תוך מתן יכולת להבין את הנלמד ולהגיע למודעות לגבי תהליכי הלמידה של כל אחד ואחת . האינטראקציות המתווכות מאפשרות למקד את השיח עם הלומדים במקומם הריאלי ביחס לנושא הנלמד ולחולל שינויים בהבנתם . המורים מתווכים ברמה הכיתתית וברמה האישית בעת ובעונה אחת . כדי ליצור הוראה קשובה , עליהם להשתמש בשפות הוראה שמאפשרות להאזין למקומם של הלומדים בכיתה או בגן , בזמן אמיתי , בעת ההוראה של נושאי לימוד שונים . הוראה קשובה כרוכה ביצירת תוצרים כגון ציורים , דגמים או טקסטים כתובים , שהלומדים יכולים לבטא באמצעותם את מקומם ביחס לנלמד . המורים הם שותפים בתהליכי הלמידה , בין שהם יוצרים בעצמם יחד עם הלומדים ובין שהם מאזינים באופן אקטיבי למקומם של הלומדים השונים . שיעור קשוב מאפשר ללומדים להגיע אל מחוזות חדשים של הבנה ביחס לנושא הנלמד , הרבה מעבר לתכנון הראשוני של המורה . המורה יכול להאזין לשינויים שחלים אצל הלומדים במהלך השיעור . השיח בכיתה מאפשר ללומדים לבטא את נקודות המבט שלהם ולהיות שותפים פעילים בעיצוב ההבנה של הנושא הנלמד . בשיחות שלי עם ראובן פוירשטיין עלתה השאלה , אם אפשר להחיל את רעיון הלמידה המתווכת על כל שיעור בכל תחום תוכן ולהתאים את התיווך לאוכלוסיות הלומדים השונות בכיתה . פוירשטיין סבר שזה אתגר קשה מאוד להשגה . הוא חשב שעדיף להתמקד בפיתוח החשיבה של הלומדים , תוך שימת דגש על ההעברה של התפקוד החשיבתי המשופר אל תהליכי הלמידה הנדרשים במקצועות הלימוד השונים . בפיתוח החשיבה , כך אמר לי , מצויים כלים מובנים שמאפשרים ליצור תיווך מותאם ללומדים השונים , אבל הניסיון ליישם תהליכי תיווך בשיעורים השונים יצריך פיתוח כלים דומים בכל מקצועות הלימוד . אף על פי כן , כבר בשנות עבודתי במכון פוירשטיין וגם בשנים שלאחר מכן חיפשתי את התשובה לשאלה המאתגרת . היום , לאחר שנים של התנסות , אני סבור שאפשר להפקיד את פיתוח

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help