sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הספר , תקווה וחשש כאשר התלמידים מסיימים י " ב ואמונה שלא עליך המלאכה לגמור . כעשרים וחמש שנה לפני הקמת האתגרי נוצרה שיטת הטיפול הנרטיבי על ידי מייקל וייט מאוסטרליה ודיוויד אפסטון מניו זילנד . שיטה טיפולית זו , המבוססת על המטפורה של סיפור , סוברת כי האדם נותן משמעות לחייו באמצעות סיפורים שהוא מספר על עצמו ועל אחרים . סיפורים אלו אינם רק מתארים את מציאות חייו אלא גם מכתיבים ומעצבים אותה . הטיפול הנרטיבי מנסה לבנות סיפור חלופי מועדף , תוך הדגשת סיפורי התמודדות , בחירה ושליטה עצמית , במקום סיפורי כישלון ופתולוגיה . ספר זה הוא פרי המפגש בין בית הספר האתגרי לבין הטיפול הנרטיבי . אין בכוונת הספר לתאר את בית הספר האתגרי , שכן דורשת מלאכה זו כתיבה של כרך בפני עצמו . כמו כן , אין בו כדי לתאר באופן מקיף ויסודי את הגישה הנרטיבית . לשם כך ישנם ספרים מצוינים אחרים . מטרת הספר היא לתאר במשהו את המפגש בין האתגרי לגישה הנרטיבית , בין סיפורי התלמידים והמורים לפילוסופיה ולמעשה הנרטיבי . תקוותי שתיאור המפגש בין שני אלו יוכל להיות לעזר לאנשי חינוך וטיפול במרחבי בית הספר . הפרק הראשון מסמן את המטרה המרכזית של איש החינוך במסע המשותף עם תלמידו – בניית הסיפור המועדף של התלמיד . הפרק השני מתאר את הדרכים המגוונות שבאמצעותן ניתן לחזק ולתחזק את הסיפור המועדף שזה עתה נולד . הפרק השלישי דן במושג " החצנה" ודרכו מזמין את איש החינוך לאמץ שפה ועמדה נפשית ביחס למהמורות שהמסע מזמין . הפרקים הרביעי והחמישי מניחים בתרמילו של איש החינוך כלים , עקרונות ורעיונות שעשויים לסייע במסע אל הסיפור המועדף של התלמיד . לתשומת לבם של הקוראים : כל השמות והפרטים של המורים והתלמידים שונו מטעמי חיסיון וצנעת הפרט .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help