sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הרהרתי לעצמי שזו קלישאה ולבטח רצו להסביר שדעתם נוחה מבית הספר . אולם , ככל שנקפו הימים הבנתי את עומק תשובתם . ראיתי מחנך יושב לאחר שעות הלימודים לשוחח עם תלמיד בנוגע למה שעל לבו , שמעתי תלמידים ממלאים את פיהם שחוק במפגש עם המנהל בחדרו . שמתי לב למחנכת שדרשה ולא הניחה לתלמיד לצאת להפסקה עד אשר יבין את החומר הנלמד , מבעד לחלוני הקר ראיתי את סגן המנהל מגיש קנקן תה מהביל במפתן הכניסה לבית הספר תחת גשם זלעפות . סיפורים אלו הם בבחינת מעט המחזיק את המרובה . לאמיתו של דבר , מלבד האידיאות הגדולות , בית הספר משמש מרחב של אנושיות חמה , פשוטה ומחבקת , כתמונת ראי לעיר הולדתי בית שמש . וכך כותב יהודה עמיחי בשירו " נסים " : " מרחוֹק כּל דּבר נראה נס אבל מקּרוֹב גּם נס לֹא נראה כּךְ . אפ לּ מי שׁעבר בּים ס ף בּבקיעת היּם ראה רק את הגּב המּזּיע שׁל ההוֹל ךְ לפניו ואת נוֹע ירכיו הגּדוֹלוֹת " עמיחי מתאר את חווייתו של העובר בתוך הים בנס קריעת ים סוף . הצועד ביבשה בתוך הים כשהמים חומה מימינו ומשמאלו , אינו חווה את רגע הנס כהתרוממות רוח או אקסטזה רוחנית . בסך הכול הוא רואה מחזה לא מלבב במיוחד – את גבו המזיע ונוע ירכיו הגדולות של ההולך לפניו . רק העומד מרחוק , שמצליח לצפות באירוע במבט רחב – חש את גודל הנס . תיאור בית הספר האתגרי ברישא הוא בבחינת " מרחוק כל דבר נראה נס " . אך החוויה היום יומית של איש החינוך בבית הספר רצופה במגוון רגשות : ציפייה מהולה בהתרגשות בהליך קליטת התלמידים בכיתה י ' , חוסר אונים כשתלמיד שוב אינו מגיע לבית הספר , תסכול כאשר התלמיד , שהתקדם כל כך , התפרץ במהלך השיעור , נחת מפטפוט סתמי במהלך טיול , ייאוש כאשר בוגר מתקשר לעדכן שהוא ברח מהצבא , סיפוק אדיר כאשר התלמיד מצליח לפתור את השאלה במתמטיקה , אכזבה כאשר התלמיד נושר מבית * מתוך : שעת החסד , ירושלים : שוקן , , 1982 עמ ' . 96

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help