sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

בממד הפיזי והן בממד המנטלי שלה . ובהיגיון העתידני שלה , המפעליות הזו , האפרטוס הזה , ממזגת לתוכה את העצמי – המביט ( העין האנושית הצופה שלנו ) לעבר ישות אחת ואחידה , לקראת ההיעלמות העתידית של העצמי — כעצמי פרטי וכעצמיות אנושית . ונדמה שאנחנו מצויים בשלב הביניים של ההיסטוריה של הטכנולוגיה : הרדוקציה של מהות האנושי למהות של הסובייקט הצופה — רדוקציה שמכפיפה את הסובייקט למהות אחת , מהות הצופה . אלא שהפעולה הרדוקטיבית הזו מתאפשרת על ידי עצם העובדה שהסובייקט הזה עובר גם תהליך שבו הוא נתון – לצפייה . נציע חקירה מנקודת מבט פסיכולוגית , פילוסופית ובייחוד תיאולוגית לאותה התכה של מסך – עצמי , כלומר למיזוג בין העצמי – הצופה למסכיות בסדר העולמי הטכנולוגי העכשווי , בין שבאולם הקולנוע הדו –ממדי והתלת – ממדי , בטאבלט – סמרטפון – טלוויזיה או ברגעי השימוש בגוגל גלאס , שהאפקט המרכזי שלו הוא מיזוגיות עצמית של המכשיר עם העין האנושית בחוויית הצפייה שלה . האוריינטציה התיאולוגית שלנו , או יש שיאמרו הטכנו – תיאולוגית , מזמינה עצמה לתזה של לא אחר מאשר ז ' אק לאקאן , שהניח שהבסיס לסובייקטיביות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help