sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הזוגיות נוצרה במהלך ההיסטוריה כפתרון חיוני לצרכיהם של בני כל תקופה . בתקופתנו הדינמית , הרבגונית , הטכנולוגית והמבלבלת חשוב להבין את הזוגיות כשהיא משולבת במיניות ולהאיר את המפגשים שאנשים מקיימים ביניהם : כיצד נשים וגברים מתקשרים כיום כדי לממש מין בדרגות שונות של מחויבות עד בניית תא זוגי ומסגרת משפחתית . בבסיסה המיניות הביאה לזוגיות , בחיפוש שותפות לצורך יצרי , תוך סיפוק צרכים אישיים נוספים , או תוך העלמת עין וספיגת פגיעות הדדיות – כדי לקיים אותה . המין משמש לעונג אבל גם להשגת מטרות אחרות : בילוי , בן זוג , ביטחון עצמי וכלכלי ; המחויבות לקשר יכולה להחיות או לעקר חיוניות ותשוקה בזוגיות של גבר ואישה או בבני זוג חד מיניים השותפים לתא ולמסגרת . נראה , אם כן , שאנשים בזמננו מבולבלים ביחס למיניות של עצמם ובמופע שלה במשפחה ובחברה , ונדרש מצפן לכל אדם כדי להעלים את המסתורין , המבוכה וההתרסה סביבה ולכוון את המיניות לאורח חיים טבעי וברור . ילדים , נוער , צעירים פנויים , זוגות והורים , אנשים בטווח גילים שהולך ומתרחב – כולם זקוקים להדרכה בלי הסמקה . המין בזמננו הפך לצורה של בילוי : גם נשים וגם גברים יוזמים סקס , מחפשים פורקן ועונג , מדברים על מין ומפרגנים אותו לעצמם ולזולתם במפגשים מזדמנים או בשיח וירטואלי ברשתות החברתיות ובהפצת תמונות , בחשיפה לשיח מופגן במדיה והזמנה להתנסויות מכל סוג . המדיה מכניסה את המין לעולם שבו מצויים מבוגרים , מתבגרים וילדים . אלא שהמין כיום מתנהל בטווח שבין גבולות פרוצים ביחסים ובשימוש בגוף – לבין פוריטניות של בני זוג ושל הורים כלפי ילדיהם . אין מילים למעשים – עושים ולא מדברים ( בין בני זוג משני המינים ) . צעירים הולכים לאיבוד במבוך הזוגיות , כשקשה להתקדם מ ' זיון ' לקשר ואינטימיות , וישנן אידיאולוגיות הקוראות למיניות רבגונית ( שיכולה להיות פוגענית ); בזוגיות – יש מבוכה ובושה , מצבורי תסכול , מקלטים בחולי , בגידה ותפקודיות פרקטית אך ריקה ; בהורות בולטים מבוכה ורצון להתעלם ולעבור הלאה . רק כשמתמקדים בהתחברות המינית שבזוגיות – נותנים מקום להיבט אנושי חשוב שמתדלק חיפוש אחר שותף או שותפה בחיים , אך זוכה בדרך כלל להתייחסות טכנית , גסה מלגלגת , או להתעלמות ומבוכה .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help