sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר אין לי כל ספק שהממד החינוכי מהותי לקריאת ספרו הפילוסופי של הרמב " ם , מורה הנבוכים . הספר הרי נכתב מראש ומלכתחילה לתלמיד יקר ואהוב : בהיות שאתה , התלמיד היקר , ר ' יוסף ש " צ ב " ר יהודה נ " ע , כאשר עמדת לפני ובאת מקצווי הארץ ללמוד אצלי , גדלה מעלתך בעיני לעוצם להיטותך ללמודים . ולפי מה שראיתי בשיריך גודל תשוקתך לדברים העיוניים [ ... ] בטרם אבחן רמתך השכלית ואמרתי , ושמא תשוקתו גדולה מהשגתו . [ מורה הנבוכים , האגרת לתלמיד , עמ ' ג ] המכתב מלמד שלהיטותו של התלמיד ללימודים הייתה חשובה לרמב "ם כמו כישרונותיו השכליים , שנתפסו בעיניו כתנאי הכרחי , אך לא מספיק . עולה ממנו שהרמב " ם סבר שלימודי תשתית כלליים חיוניים להבנת עומק הדת . רק אחרי שהתלמיד הוכיח שהוא מסוגל ללמוד את המדעים השימושיים הבסיסיים , ולהעפיל מהם אל לימודי ההיגיון , הרמב " ם מצאו ראוי ל " סודות ספרי הנבואה " . וכאשר הסדרת לפני מה שכבר למדת ממדעי התכונה , ומה שכבר ידעת מן המדעים מדברים ההכרחיים להיות מצע לפניהם הוספתי בך אהבה לטוב תבונתך ומהירות תפישתך , וראיתי כי תשוקתך ללמודים גדולה מאוד , והנחתיך להכשיר את עצמך בהם ביודעי את תכליתך . וכאשר הסדרת לפני מה שכבר למדת ממלאכת ההגיון , 1 כל הציטוטים ממורה הנבוכים יהיו לתרגום י " ד קאפח , אלא אם כן צוין אחרת .

מכון מופ"ת

רכס : פרוייקטים חינוכיים

המרכז לחינוך יהודי ע"ש מלטון, האוניברסיטה העברית בירושלים ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help