sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

( פעילות טיעונית ) ונוגע בשלושה צירים שדרכם אפשר להתבונן בדיון של קבוצת תלמידים עם מורה : ציר ניהול הדיון , ציר האקלים וציר בניית הטיעונים . השער השלישי של הספר מציג דגמים יישומיים להוראה פרטנית . בפרק הראשון בחלק זה מציג יעקב תימור דגם שלם של הוראה פרטנית בקבוצה קטנה – הלכה ומעשה . הדגש בפרק זה הוא על הידע והכישורים הנדרשים למורים כדי להצליח במלאכת ההוראה הפרטנית לקראת קידום היכולות וההישגים של הלומדים . מאחר שלא די בכוונות טובות כדי להגשים מטרות ראויות ושהפרטים לא פחות חשובים מן המכלול , פרק זה עומד על החשיבות הנודעת להנחיית מורים שמטרתה לעשותם מומחים במלאכת ההוראה הפרטנית . התוצאות המוצגות בפרק זה , שמתמקד בהוראת מתמטיקה , מלמדות שכאשר דברים נעשים כהלכה השיעור הפרטני משמש מנוף לשינוי . בפרק השני מתמקדת אורי קצין בדגם החינוכי " מישהו מריץ אותי " , אשר מיושם ופועל בהצלחה בבית ספר שצפתה בו . לדגם זה של הוראה פרטנית , כך בעיני המורים והתלמידים , תרומה רבה לחוויה החינוכית בכלל ולחיזוק תחושות של מסוגלות ומוטיבציה ללמידה בפרט . הפרק השלישי של חלק זה מתאר מודל ייחודי לחונכות ולאסטרטגיות למידה בתחומי ההוראה הפרטנית . ענת פרישמן - שטרית , אופירה טיקוצ 'ינסקי והגר בלום מתארות את הניסיון שהצטבר ביישום הדגם במרכז מהו " ת – בהכשרת סטודנטים להוראה במכללת סמינר הקיבוצים – ועומדות על הפוטנציאל הגלום בו למסגרות חינוך מגוונות . הפרק הרביעי , שכתבה בטי שרייבר , מתמקד בסביבות הוראה מגוונות ובשימושים באפליקציות המעוררות ללמידה מהנה ולמימוש הפוטנציאל אצל ילדים עם קשיים בלמידה . לצד הצגה של גישת העיצוב האוניברסלי ללמידה , , UDL הפרק מציג טכנולוגיות סיוע לעקיפת קשיי למידה לצד אימון במיומנויות קריאה , כתיבה והבעה בכתב ושיפורן בקרב תלמידים עם הפרעות בקשב ובלמידה . השער הרביעי של הספר עניינו קולם של מורים , דברים מהשטח . בסדרת מפגשים שהתקיימה במהלך 2017 באזורים שונים בארץ דנו מורות ומורים במגוון רחב של היבטים , אתגרים , קשיים והישגים הקשורים בשילוב הוראה פרטנית בבתי הספר . ישראל שורק וקובי גוטרמן , כל אחד בדרכו , ערך

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help