sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

השער השני של הספר מתמקד בהוראה הפרטנית במרחב הבית ספרי . בפרק הראשון של חלק זה מציגה גילת טרבלסי את ההגיונות המנחים , הממדים השונים והיישומים המקובלים של ההוראה הפרטנית – בהוראה הפורמלית בכיתת הלימוד , בקבוצות קטנות ובהוראה יחידנית – וכן עומדת על התפיסה הרווחת של מנהלים וחזונם באשר להוראה וללמידה פרטניות . בפרק השני בוחנת בתיה צור אתגרים ודרכים בפיתוח כישורי שפה . לממד זה חשיבות מרכזית , בהיות השפה ממאפייני היסוד של ההוויה האנושית והתשתית המכרעת לרכישת דעת , לחיים משמעותיים , לביטוי אישי ולהשתלבות במעגלי החברה והתרבות . הפרק דן בקשר שבין השפה הדבורה לשפה הכתובה ובוחן את ההוראה הפרטנית כמקדמת מיומנויות שפתיות אצל התלמידים . הפרק השלישי מתמקד בהוראה מותאמת ובמהלכו מציגה גילת טרבלסי את עמודי התווך להוראה המאפשרים התמודדות עם שונות בין לומדים ומגוון סגנונות למידה . המונח הוראה מותאמת אינו חדש בהיסטוריה של ההוראה , אך הוא מתחדש ומתחדד לנוכח מגמות חדשות בתרבות ובחינוך . בפרק הרביעי מציגות אילת סימן טוב וענת ברגול - שקד את השיחה האישית כריאיון חצי - מובנה ייחודי המופנה לסטודנטים להוראה והמגלם בחובו גם הזדמנות להתעצמות ולצמיחה . מטרתה של השיחה להתחקות באופן מדויק ואמפתי על חווייתו הסובייקטיבית של הסטודנט , להשמיע את קולו , תוך כדי חיזוק כוחותיו הפנימיים והגברת המוטיבציה ותחושת המסוגלות . בפרק החמישי מציג דובי וייס גישה עדכנית לפדגוגיה דיגיטלית הומניסטית המעמידה סביבה מתוקשבת לטובת ההוראה הפרטנית . סביבה זו מסייעת למורה בהוראה המותאמת לשונות של התלמידים תוך כדי יישום אדפטיביו ּת ( התאמה אישית ) , אינטראקטיביות , ייצוגי ידע מרובים , ניהול נתונים וניתוחם וניהול תהליכי למידה עצמאיים . הפרק מציג את הגישות העיקריות ליישום הוראה פרטנית בשילוב תקשוב , את הרעיון המרכזי העומד ביסוד כל גישה ודוגמאות מוחשיות לכלים טכנולוגיים המיישמים את הרעיון . בפרק השישי , האחרון לחלק זה של הספר , מראה אירית כהן נר - גאון כיצד מזמנת הוראה בקבוצות קטנות הזדמנות לקדם את הלומדים באמצעות פיתוח כישורי השיח – כישורים רגשיים , שכליים וחברתיים . היא מתמקדת בדיון דיאלוגי - ביקורתי שמבוסס על ארגומנטציה

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help