sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

את ההוראה הפרטנית בישראל יש לראות ולהבין לא רק בהיבט הפדגוגי " נטו " של גישה חינוכית ודרכי הוראה , אלא גם בהקשר של רפורמות " אופק חדש " ו״עוז לתמורה״ והגיונותיהן המכוננים בתחומי העצמת המורים והשבחת ההוראה . התוכנית " אופק חדש " נולדה בשנת 2008 ביוזמת הסתדרות המורים ובשותפות משרד החינוך והעומדת בראשה באותה עת – השרה יולי תמיר . אחד מחידושיה המרכזיים של התוכנית היה הטמעה של ההוראה הפרטנית במשרת המורה , המורכבת בעיקרה מהוראה פרונטלית . במהלך זה , כדברי השרה תמיר , " התווספו למערכת החינוך מאות אלפי שעות פרטניות המאפשרות לתלמידים חלשים לקבל סיוע כדי להתגבר על הקשיים הלימודיים ; לתלמידים מצטיינים ללמוד באורח מתוגבר ; ולקבוצות עניין שונות להתמקד בתחומים המעניינים את המורה ואת התלמידים" ( תמיר , , 2015 עמ ' . ( 102 שילוב ההוראה הפרטנית במערך הלימודים נבע אפוא משלוש התכוונויות שונות אך משלימות ( " אופק חדש : הצעד הבא , " 2020 – 2015 עמ׳ : ( 58 – 55 א . ראיית ההוראה הפרטנית כדרך חינוכית מיטבית שאפשר לתמצת באמירה הנודעת מספר משלי : " חנוך לנער על פי דרכו ; גם כי יזקין לא יסור ממנה " . היא נוגעת בלומד , היא מקרבת והיא קשובה . במערכת החינוך הישראלית היא מתבטאת במגע האינטימי והאישי ובהתייחסות ללומד כאל האחד המיוחד . ב . הלמידה וההוראה הפרטניות הן כלי חשוב בפיתוח ובהעצמה מקצועית של מורים : מן הצד האחד הן מחזקות את האוטונומיה והיזמות של המורים – לא עוד להסתפק בתוכניות מן המוכן , אלא להתנסות בהוראה בצורה רפלקטיבית כמקצוענים אמיתיים ולסלול דרכי חינוך מותאמות ומיטביות לטובת התלמידים . זו דרך המגבשת אישיות של מקצוען הממזג סמכות ואחריות . מן הצד האחר , ההתמקצעות בהוראה הפרטנית – לצד התמחויות דיסציפלינריות , פדגוגיות וטכנולוגיות – פותחת למורים מסלולי קידום , התפתחות והתמקצעות ייחודיים . זוהי הרוח של " אופק חדש " ובעיקר של " אופק חדש : הצעד הבא . " 2020 – 2015 ג . העמדת תרומה משמעותית לבריאותה ולחוסנה של החברה הישראלית באמצעות " הפניית משאב השעות הפרטניות לצמצום פערים לימודיים " .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help