sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

משמעות לימודית , אלא גם רגשית . כאשר המורה יכולה להטות אוזן קשבת ולאפשר לתלמידיה לדבר על רגשותיהם ועל ההתמודדות עם חוויות בבית הספר או בבית , עשוי המפגש להניב פניות רגשית החיונית כל כך ללמידה אפקטיבית [ . [ ... המפגש האישי יוצק גם את התשתית לכבוד הדדי . התלמיד פוגש אדם שיושב מולו ומקשיב לו . הוא מסתכל על המורה כשם שהמורה מסתכלת עליו – מקרוב . הוא שומע את קולה , יודע איך היא מרגישה באותו בוקר ומצליח להבחין באישיות שלה . בתהליך זה נוצרים דברים החסרים לנו כל כך בשגרת בית הספר – היכרות , כבוד אנושי והערכה הדדית . ( תמיר , , 2015 עמ ' 103 ) ברוח דברים אלה וגישות חינוכיות חדשניות שהתפתחו בפינלנד ובמקומות אחרים , אנו מבקשים להחליף את הפרדיגמה או המדיניות החינוכית הנהוגה של הבחנה בין הוראה סטנדרטית ובין הוראה פרטנית לתלמידים מתקשים ולחתור לדגם חלופי שבו הסטנדרטי הוא פתיחות לרבגוני . אנו מציגים , במילים אחרות , עמדה חינוכית אשר מראש מכבדת את ההבדלים הבין - אישיים ( שונו ּת בין - אישית ובין - תרבותית ) , את מגוון ליקויי הלמידה ואת מגוון סגנונות הלמידה וההוראה . בחלופה המוצעת אנו מבקשים להיפטר מן החלוקה הדיכוטומית בין הוראה גנרית הניכרת בסטנדרטיזציה של תוכני הלמידה ודרכיה ובין הוראה יחידנית המותאמת למתקשים ולחריגים . האלטרנטיבה המוצעת היא דגם של הוראה הומניסטית אשר רואה כמכלול אחד את ההתקדמות בקניית דעת ובפיתוח כלים ומיומנויות ואת הרווחה הנפשית של התלמיד , תחושת הערך העצמי והמסוגלות האישית , השייכות הקהילתית וההשתתפות הפעילה במעגלי החברה . לפיכך חשוב בעינינו שגם אם בספר זה מרבית התכנים יתמקדו בהוראה ולמידה פרטנית , במפגשים ייעודיים או בתוכניות התערבות מגמתיות , מן הבחינה העקרונית אנו מבקשים לקדם גישה פרטנית שתהיה הולמת ומקדמת גם בכיתות רגילות ומרובות תלמידים : הן ב " תפירה אישית " של תוכניות לימודים מגוונות לתלמידים השונים בהתאם למאפייניהם הייחודיים ; הן ביישום גישות חינוכיות חדשניות כלל - בית ספריות , דוגמת מיינדפולנס , מעגלי קשב , פדגוגיה מתבוננת או מודעות קשובה ; והן ביישום מאפייני היסוד של ההוראה הפרטנית , כגון יחס אישי , קשר דיאלוגי והיענות לצרכים הייחודיים ולסגנונות הלמידה השונים . כאמור , הרבגוני הוא הסטנדרטי החדש .

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help