sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

פרטנית המתמקדת בטיפוח חינוכי כולל של אישיות התלמידים , העצמתם כבני אדם ותרומה לרווחתם הנפשית ולתפקודיהם החברתיים . לב הערוץ הלימודי הוא בהוראה מותאמת ומשוכללת המאפשרת לתלמידים עם צרכים מיוחדים – תלמידים עם מגוון רחב של קשיים רגשיים וקוגניטיביים – להתמודד בהצלחה עם האתגרים הלימודיים בשכבת הגיל או כיתת הלימוד . זו הוראה שעל פי רוב מבקשת להביא את התלמידים המתקשים – כל ילד וילדה בדרכם הייחודית – להישגים הלימודיים הרצויים או המצופים בשכבת גילם ובמוסד לימודם . במקרים אחרים מציעה ההוראה הפרטנית ערוצי לימוד ייחודיים ומשמעותיים לתלמידים שבשבילם רמת הלימודים הכיתתית טריוויאלית , לא מאתגרת ומשמימה . לב הערוץ החינוכי , לעומת זאת , הוא התפתחות הילד ורווחתו . להוראה הפרטנית בערוץ זה אופי של חניכה והדרכה . היא אינה ממוקדת ברצף ההתקדמות הלימודית המוגדרת בתוכנית הלימודים הבית ספרית או בקצב שלה , אלא מבקשת לזמן לתלמידים ( במעין תפירה דיאלוגית ) התנסויות חינוכיות משמעותיות השוזרות לתוכן את הצרכים הייחודיים ונתיבי ההגשמה העצמית של התלמידים . אלה התנסויות שהמורים רואים בהן התנסויות פוריות במיוחד מבחינת תרומתן לצמיחת התלמידים בהיבטים שונים של תחושת ערך עצמי ומסוגלות אישית , רווחה נפשית ופנאי רגשי , התפתחות אינטלקטואלית ואינטליגנציה חברתית , מוטיבציה פנימית ושייכות חברתית . ערוץ זה ניכר על פי רוב בהתמקדות בעניין משותף לקבוצת תלמידים ולמורה מסוים – ספורט , אומנות , מעורבות חברתית , תקשורת , בעלי חיים , גינון ונושאים אחרים המתגלים כרלוונטיים לתלמידים וקשורים לחוזקות אישיות ולמוטיבציות פנימיות . התמקדות זו משפרת במידה רבה את החוויה החינוכית ואת התחושה של צמיחה , משמעות והגשמה עצמית . עם כל חשיבותה של הבחנה זו בין הערוץ הלימודי לערוץ החינוכי , ומתוך הכרה שהבחנה זו אינה דיכוטומית ושתמיד יש קשרי גומלין והשפעות הדדיות בין ההיבטים הקוגניטיביים - לימודיים ובין ההיבטים האישיותיים - חינוכיים , בספר זה אנו מבקשים לעשות מהלך פדגוגי נוסף , החורג מהגישות ומההבחנות המקובלות . כדברי שרת החינוך לשעבר יולי תמיר בעניין זה : הדבר החשוב ביותר המתרחש במפגש פנים אל פנים הוא הסרת המסכות . המפגש החשוף מוליד רגעים של אמת שיש להם לא רק

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help