sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

מבוא הוראה פרטנית היא מציאות ממשית בבתי הספר בימינו וחלק בלתי נפרד מן השגרה הפדגוגית הנהוגה בהם . עם זאת מדובר בפרקטיקה חדשה יחסית , שחדשות לבקרים מקבלת פנים אחרים ודגשים חלופיים , ועל כן מאתגרת מאוד את העוסקים בחינוך ובהוראה – הן ברמת המדיניות ובחירת הגישות המועדפות והן ברכישת המיומנות בהפעלת ההוראה המיטבית הלכה למעשה . על רקע מציאות זו נולד הספר שלפניכם : מדריך לאנשי החינוך וההוראה . הספר הוא פרי שיתוף פעולה של אנשי שדה ואקדמיה , ותכליתו הצגה תמציתית והוליסטית של תשתיות תיאורטיות , דרכים מעשיות ודוגמאות להצלחה למען העצמת העוסקים במלאכת ההוראה הפרטנית והשבחת הפדגוגיה הפרטנית בבתי הספר שלנו . הוראה פרטנית היא מסגרת לימודים אינטימית , לתלמיד יחיד או לקבוצה קטנה , המאפשרת למורים לזמן לתלמידיהם תנאים משופרים של תשומת לב ויחס מכבד , דיאלוג קשוב והוראה מותאמת , וכך לקדם אותם ביתר יעילות להגשמתם המוצלחת של יעדים לימודיים - השכלתיים וחינוכיים - אישיותיים . על פי הגדרה מקפת יותר , מדובר במסגרת חינוכית המזמנת הכרה בקיומה של שונות בין בני אדם ומאמינה שתפקידו של בית הספר להיענות לשונות זו באמצעות התאמת הסביבה הלימודית לצרכים של הלומדים השונים ולדרישות תכנית הלימודים ; לקדם תלמידים במערכת הטרוגנית , תוך כדי התאמת דרכי ההוראה לצורכי כל אחד מהלומדים , ולאפשר להם להגיע למצוי מרבי של יכולותיהם הלימודיות בתחום הקוגניטיבי ( הישגים לימודיים ) , בתחום האישי ( טיפוח לומדים בעלי מסוגלות עצמית ) ובתחום החברתי ( טיפוח לומדים דיאלוגים ) . ( דרסלר וסלע , , 2010 עמ ' 3 – 2 ) כבר במבוא לספר חשוב לציין את ההבחנה המרכזית , שבולטת הן בשיח האקדמי והן בעשייה הפדגוגית בבתי הספר , בין הוראה פרטנית המתמקדת בקידום ההישגים הלימודיים במקצועות הליבה הבית ספריים ובין הוראה

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help