sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

שהמורים יוכלו להסתגל לשינויים , להפנימם ולהתמודד עם המכשולים בדרך להטמעתם . הם גם יאפשרו למורים ללמוד מניסיונם של אחרים , לפתח את המיומנויות שלהם בשלל תחומים גם אחרי ההכשרה הפורמלית וליצור מעגלי תמיכה מקצועיים שיסייעו לעבודתם בשטח ויתמכו בה . מה בספר ? הספר מיועד לכל אנשי החינוך , לעובדי ההדרכה ולקהילות המחקר והפיתוח הן באקדמיה והן במכללות להכשרת מורים , ולכל מי שיש לו עניין בגישור על הפערים בין תהליכי ההוראה והלמידה בבתי הספר ובמערכות החינוך לבין החיים הממשיים בחברת המידע . יש בו מחקרים עדכניים של מיטב החוקרים בישראל , בשיתוף מורים בוגרי התכנית " טכנולוגיה בחינוך " לתואר שני במכללת סמינר הקיבוצים . מחקרים אלה משלבים בין התאוריה והמעשה ופותחים צוהר ליישומה של פדגוגיה דיגיטלית בבתי הספר . בספר שישה פרקים העוסקים בפדגוגיה דיגיטלית – פדגוגיה בסביבות למידה עתירות מידע וטכנולוגיה . בפרק הראשון בוחן פרופ ' חנן יניב מה עושה לנו ולילדינו העולם הדיגיטלי , המשנה את אורחות חיינו , את ההרגלים שלנו , את דרכי החשיבה שלנו , את סדר יומנו ואת תפיסת הזמן שלנו . המחבר מדגיש כי בצד הברכה שהשינויים האלה מביאים , הם גם עלולים לשטח את העולם שסביבנו לרדידות מאיימת , ולפיכך הפדגוגים הדיגיטליים מחויבים לחפש ללא הרף ערוצי גיבוי למיומנויות הנמצאות בסכנת הכחדה . בפרק זה המחבר מנסה להציג דרכים לגיבוי ולחיזוק של מיומנויות שהחידושים הטכנולוגיים מאיימים עליהן , ומבקש לעורר דיון , מחקר ופיתוח של פעילויות , מודלים וכלים ללמידה בעולם של שינוי . ארבעת הפרקים הבאים חושפים את הקורא לעולם של פדגוגיה דיגיטלית הלכה למעשה ומתמקדים בפעילויות שונות , במודלים ובכלים ללמידה בעולם של שינוי . בפרק השני מביאות עדנה טוויל וד " ר דלית לוי את סיפוריהם האישיים של שלושה מורים בבית ספר יסודי בעקבות שילוב של פדגוגיה דיגיטלית בכיתותיהם , ומתארות את השינויים שחלו באופני פעילותם בבית הספר תוך כדי שילובה של מערכת מודל ( . ( Moodle הסיפורים מתמקדים בין היתר במה שגרם למורים לקחת חלק בשילוב האתר בעבודת ההוראה , בחוויות מהעשייה היום - יומית בכיתה , בדברים שהקשו עליהם את המשימה ובדברים שתרמו להתפתחותם המקצועית .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help