sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

חדשה . לאור החידושים הטכנולוגיים והפוטנציאל שלהם לסייע בחינוך , אנחנו זקוקים לפדגוגיה דיגיטלית שתתבסס עליהם ותתאים לסביבת הלמידה החדשה . בעבר התקיים הקשר בין המורה לתלמיד רק בין כותלי בית הספר , ואילו בעידן הרשתות החברתיות אין לו גבולות של זמן ומקום . הטשטוש הזה עשוי להיות הזדמנות נהדרת למורים להכיר את עולמם של התלמידים , להתקרב אליהם ולהחליף עמם מידע , ליצור איתם קשר בלתי אמצעי ולממש הוראה אכפתית ( . ( caring teaching תפקידו של המורה הוא למקד את הפעילות החינוכית באהבת אדם – אהבת הלמידה , היצירה והחיים . אתגר כזה מחייב שינוי באופן שבו אנו תופסים את סביבת הלמידה , את תפקידו של הלומד ואת תפקידו של המורה , ויצירה של עולם פדגוגי המסוגל להיענות לאתגרים העומדים בפני מערכת החינוך : ידע מתחדש בקצב מסחרר , נגישות בלתי מוגבלת למידע , כלי תקשורת וערוצי תקשורת חדשים בין אנשים ובין תרבויות , אפשרויות לדמות מציאויות שונות , טכנולוגיות לתיעוד וארגון מאגרי מידע עצומים , טכנולוגיות ניידות המזמנות את מרב הידע האנושי בכל מקום ובכל זמן . יש אפוא להציב מטרות מחודשות ולנסח מחדש את דמות המורה כפדגוג דיגיטלי . הפדגוג הדיגיטלי רואה את עצמו כשליח ומבין את ההזדמנויות החדשות הטמונות בעולם הטכנולוגי ליצירת סביבת למידה שתתמודד טוב מאי פעם עם המשימות הערכיות העומדות לפניה . כלים ללמידה שיתופית , נגישות למידע ללא גבולות , פתרון בעיות , יישוב קונפליקטים , למידה התנסותית , תקשורת ללא גבולות , יצירה והפקה של תוצרי למידה מכל סוג וגוון – כל אלה מזמנים בידי הלומד אפשרות להיות שותף ביצירה ובעיצוב של סביבת הלמידה . סביבת למידה כזו עוזרת לגדל אנשים מודעים לעצמם ולעולם , מיומנים בשיתוף פעולה עם אחרים , מורגלים בלקיחת אחריות , אוהבי אתגרים וששים לפתרון בעיות , בעלי יכולת חשיבה רחבה ובלתי מוגבלת , יוצרים ויוזמים ומורגלים בשינוי . כדי להתמודד בהצלחה עם האתגרים הללו ולזכות בתמיכתם של המורים , יש לשתף אותם בתהליך גיבושם של השינויים , כיוון שהם הדרג המבצע בתהליך יישומם בבתי הספר . מערכת החינוך בישראל לא השכילה לשתף את המורים במידה מספקת בבואה להתמודד עם בעיות ואתגרים ולהנהיג שינויים , והללו חשו תסכול , מרירות וחוסר אמון – תחושות העלולות לגרום קשיים עצומים בהנהגת מדיניות חדשה ואף להביא לכישלונה המוחלט . בד בבד עם שיתוף המורים , הכשרתם ופיתוחם המקצועי , יש ליצור מנגנוני תמיכה וליווי למורים ולהתאימם לתהליכי השינוי . מנגנונים אלה חיוניים כדי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help