sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

בספר זה ננסה להתמודד עם האתגרים הכרוכים בתפקיד המורה בתרבות החדשה של תחילת המאה ה - : 21 האם ההכשרה הניתנת למורים מעצימה תהליכי הוראה ולמידה בעידן של תמורות ושינויים ? האם הכשרה זו מפתחת כישורים אינטלקטואליים ואישיותיים הנדרשים במאה ה - , 21 כמו חשיבה רפלקטיביתביקורתית , יצירתיות ופתרון בעיות ; כישורי עבודה בצוות – עבודה קשובה , פתוחה , נינוחה , תורמת ומתחברת ; למידה יעילה הנובעת ממוטיבציה פנימית של סקרנות ופתיחות דעת , תשתיות ידע קודמות וגמישות מחשבתית ; כשירות לשונית גבוהה , הכוללת יכולת להמשגה ולהצגה של רעיונות וסוגיות בצורה בהירה ורהוטה ? שלושה רבדים של טכנולוגיות חדישות מחייבים שינוי פרדיגמטי בהתייחסות לשימוש , לשילוב ולהטמעה של טכנולוגיה בתהליכי הלמידה וההוראה : מציאות אלטרנטיבית ( וירטואלית ) , רשתות חברתיות וטכנולוגיות ניידות . הרובד הראשון הוא טכנולוגיות המציאות האלטרנטיבית . היכולת להציע שילוב של טכנולוגיות מציאות מדומה ו / או מציאות מרובדת בסביבת הלמידה מאפשרת למידה התנסותית וחווייתית שלא הייתה קיימת עד כה . תפיסות פדגוגיות שעוררו עניין רב בעבר וניסיונות יישום שחלקם לא היו לא מוצלחים לא קיבלו הזדמנות הולמת בשל מחסור באמצעים ליישמם עד להתפתחויות האחרונות של טכנולוגיות המציאות האלטרנטיבית . היכולת לשלב למידה התנסותית בכל תחומי הדעת מחייבת בחינה מחודשת של סביבת הלמידה והתאמתה לתכניות הלימודים השונות . רובד נוסף של ההתפתחות הטכנולוגית והתרבותית הוא הרשתות החברתיות . התפוצה הרחבה של סביבות כמו פייסבוק הביאה להרחבה ניכרת בשימוש בטכנולוגיות אלה : כמעט כולם משתמשים בהן וכמעט מדי יום . רשתות חברתיות מגדירות מחדש את המושג " שיתופיות " . אין פלא שתנועות מחאה חברתיות צומחות בכל העולם דווקא בעידן הנוכחי . אם כל אדם יכול להיות חלק מתנועה חברתית , לתרום לטובת הכלל , להיות מודע ולקבל על עצמו אחריות לשינוי , יש הכרח לבחון גם את מעורבותו בסביבת הלמידה . הרובד השלישי של טכנולוגיות - קצה שלא כדאי להישאר אדישים אליו הוא הטכנולוגיות הניידות . טכנולוגיות נפוצות וזמינות אלו מאפשרות לכל לומד לשאוב מידע בלתי מוגבל בכל מקום שהוא נדרש לכך ומשנות את המושג " למידה אותנטית " . גבולות של זמן ומקום מקבלים ממד חדש . כל מקום שהלומד נמצא בו הופך לסביבת למידה . משמעות המושג " לומד עצמאי " מקבלת משמעות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help