sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

דבר העורכת מורים " פדגוגים - דיגיטליים " בעידן המידע רבקה ודמני בעשורים האחרונים חוללו טכנולוגיות המידע והתקשורת שינויים מעמיקים בכל ההיבטים של החברה ושל התרבות שלנו ( פסיג , . ( Bonk , 2009 ; 2010 התקשורת הדיגיטלית וזמינותן של הרשתות החברתיות משפיעות באופן ניכר על התנהגותם של אנשים צעירים , אשר בדרך כלל מכירים אותן ובקיאים בשימוש בהן . הסביבות החדשות הללו יוצרות גישה של שיתוף אינטרסים ותכנים ומעוררות צרכים חדשים ושונים אצל הלומדים . לומדים בעידן הדיגיטלי מעוניינים להתנסות בלמידה פעילה חברתית ומשתפת , הנתמכת באמצעי תקשורת מגוונים ומערבת פיתוח קשרים חברתיים ( . ( Dede , 2009 אסטרטגיות מתאימות יכולות להוביל לשילוב מוצלח של הטכנולוגיות האלה בלמידה , אך כדי להתאים את אסטרטגיות הלמידה לצורכי הלומדים נחוצים שינוי פדגוגי והתאמה אישית רבה יותר לצורכיהם ( ודמני , . ( 2012 עם זאת , ברוב מערכות החינוך בעולם עדיין לא חל שינוי של ממש , ונוצר פער גדול בין דרכי הלמידה וניהולה במוסדות החינוך לבין דרכי הלמידה , הסוציאליזציה והתקשורת שהתלמידים מתנסים בהן בחיי היום - יום ( -Darling . ( Hammond & Bransford , 2005 טכנולוגיות המידע והתקשורת עדיין לא הוטמעו בהרחבה במוסדות החינוך , וגם במקומות הבודדים שבהם הדבר קרה , אין עדות ברורה לכך שהן משפיעות על ההוראה או משפרות תהליכי למידה ) . ( Scardamalia & Bereiter , 2008 יתרה מזאת , יש עדויות לכך שיחסם של המורים לטכנולוגיה זו הוא שטחי ושמרני ( . ( Bauer & Kenton , 2005 מורים רבים משתמשים בטכנולוגיה בשיטות ליניאריות וסמכותיות המעמידות אותם במרכז , ואינם מבינים את הצורך ליצור שינוי אמיתי בדרכי ההוראה בכיתות – מהוראה המתמקדת במורה להוראה הממקדת בתלמיד ( . ( Clarke - Midura & Dede , 2010 השימוש בכלים טכנולוגיים אינו גורם להם לבחון מחדש את תהליכי ההוראה או לנצל את ההזדמנויות החדשות שכלים אלה מזמנים ( ודמני , . ( 2012

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help