sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

בהרחבה במוסדות החינוך , וגם במקומות הבודדים שבהם הדבר קרה , אין עדות ברורה לכך שהן משפיעות על ההוראה או משפרות תהליכי למידה " . העורכת מציבה את המורים כיעד המרכזי של הספר , ומסמנת שורה של כישורים הנדרשים בעידן החדש , כמו חשיבה ביקורתית , עבודת צוות , גמישות מחשבתית וכישורי שפה גבוהים . את הרקע התאורטי ( הלכה ) לנושא הפדגוגיה הדיגיטלית מספק מאמרו הצבעוני והסוחף של פרופ ' יניב . במשיכות מכחול עזות ובנימה אישית המלווה בדוגמאות הלקוחות הן מן ההתנסות האישית והן ממסקנות מחקרים , מרכיב יניב פסיפס מרתק של סוגיות יסוד המתעוררות במקום שבו טכנולוגיות הידע החדשות מציפות את הדור של התלמידים , המכונה גם דור ה - . Y יניב מצטט מספרם של תמר ועוז אלמוג , דור ה - : y כאילו אין מחר , מאפיינים אחדים של דור הלומדים החדש : " צעירים חסרי מנוח המתקשים להתרכז ולהעמיק " ; " עילגות לשונית בכתב ובעל פה " ; " אינם מסוגלים לנסח רעיון באופן קוהרנטי " ; ומנסח שורה של תחומי התנהגות שעוברים שינוי דרסטי – התערערות החשיבה הלינארית , צורך בבינה רשתית ( היכולת להפוך ידע מבוזר למסודר ) , השתחררות ממבני דעת מקובלים , מעבר ללמידה מוכוונת תלמיד , נתק מן המציאות , פגיעה בפרטיות , השטחת החשיבה וחוסר יכולת מיקוד . מסכת מקיפה זו של שינוי דפוסי ההתנהגות מחייבת התגייסות אמיתית של מערכת החינוך כדי למצוא ולהמציא פדגוגיה התואמת את הצרכים ואת היכולות של הדור החדש של התלמידים . המסגרת התאורטית המקיפה מהווה את התשתית לשאר פרקי הספר . מכאן והלאה הספר פורש שורה של דוגמאות קונקרטיות להתמודדות עם הסוגיות שפרופ ' יניב הצביע עליהן . יתר הפרקים מדגימים פדגוגיה דיגיטלית : למידה פרויקטלית ( PBL ) ואסטרטגיות הוראה ולמידה חדשות של מיכל ימיני ופרופ ' חנן יניב , שימוש בפייסבוק ללימוד מחזה של פרלה אריה וד " ר ריקי רימור , למידה חזותית תוך שימוש בווידאו לתלמידים אוטיסטים של ולרי וגנשטיין גמליאלי עם ד "ר בטי שרייבר , ולמידה מקוונת בבית ספר יסודי של עדנה טוויל עם ד " ר דלית לוי . ההמחשות האמפיריות הן בבחינת מודלים חלופיים בשירות הפדגוגיה הדיגיטלית , ודווקא הווייתן המעשית משרתת היטב את המורים המתמודדים עם מציאות חדשה . את הספר מסיים מאמרן של ד " ר קלצקו וד " ר ודמני , המציגות הלכה למעשה את תהליכי ההכשרה של סטודנטים לתואר שני בתכנית " טכנולוגיה בחינוך"

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help