sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

פתח דבר דוד חן זה למעלה משלושים שנה שמערכת החינוך בעולם כולו מנסה להיערך מחדש לעידן העכשווי שזוכה לשמות שונים , למשל חברת הידע ( the knowledge , ( society הכפר הגלובלי ( , ( the global village דרך המלך של האינפורמציה ) . ( the information highway כל השינויים מרחיקי הלכת בתחומי המשק , החברה , הפוליטיקה והתרבות הם תוצאה של התעצמות התהליכים הנובעים מן המפגש בין טכנולוגיות הידע מחד גיסא לבין האדם מאידך גיסא . שינויים אלה אינם פוסחים על מערכות החינוך בשל העובדה הפשוטה , שהטכנולוגיות החדשות משנות את היחסים בין האדם לבין הידע הציבורי , והלוא זהו התהליך העיקרי שהחינוך מופקד עליו . האתגר שטכנולוגיות הידע מציבות בפני החינוך הוא רב - ממדי : תפיסת הידע עוברת ממבנה לינארי למבנה מרחבי , ממצב סטטי למצב דינמי , מייצוג סימבולי לייצוג רב - פנים , מישות סופית לישות אין - סופית . תפיסת האדם הלומד משתנה מלומד סביל ללומד פעיל , מלמידה תלוית מקום ללמידה בכל מקום , מלמידה תלוית זמן ללמידה בכל זמן , מלמידה בכיתה ללמידה ברשת . כדרכה בקודש מערכת החינוך מתמודדת עם האתגר העצום שמציב העידן החדש בגישה של ניסוי וטעייה . עם הזמן הטכנולוגיה נכנסה לכל בית ספר , אולם שאלות היסוד הרלוונטיות ליחסי לומד - ידע נשארו פתוחות : מהי התאוריה הקוריקולרית הנדרשת למבנה הידע החדש ? מהו הארגון הנכון של מערכת הלמידה בסיטואציה החדשה ? מהן שיטות ההוראה ההולמות את דור הלומדים החדש ( דור ה - (? Y ספר זה עוסק בסוגיות אלה . שילוב מיוחד ומרתק בין חוקרים למורים בוגרי התכנית " טכנולוגיה בחינוך " הוליד סדרה של מאמרים בעלי אופי מחקרי - יישומי , שנושאם העיקרי הוא פדגוגיה דיגיטלית . עד כה לא זכה נושא חשוב ומרכזי זה לתשומת לב רבה , ומכאן חשיבותו של קובץ זה – לקובעי מדיניות , למנהלי בתי ספר ובעיקר לציבור המורים . בדברי הפתיחה שכתבה עורכת הספר , ד " ר רבקה ודמני , מוצגת הדילמה שהכותבים עוסקים בה : " טכנולוגיות המידע והתקשורת עדיין לא הוטמעו

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help