sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

הרשות המקומית . גם לאחר הגדלת התקצוב הנוכחית המשאבים אינם מספיקים , והרשויות המקומיות הערביות מתקשות להשלים את חלקן במימון . ( 2 ) רמת התשתיות ביישובים הערביים . תשתית פיזית לקויה , חולשה כספית וניהולית של הרשויות המקומיות , היעדר מסגרות בלתי פורמליות לטיפול בתופעה של נשירת תלמידים ממערכת החינוך הפורמלי ומיעוט פעילות של תנועות נוער ביישובים הערביים . ( 3 ) תכנים . כמעט שאין בנמצא תוכניות שנכתבו במיוחד לילדים ולבני הנוער הערבים , ולא זו בלבד אלא שמרבית התוכניות הקיימות מתורגמות מעברית בלי שתיעשה בהן התאמה תרבותית לצעיר הערבי . ( 4 ) הון אנושי . מחסור בכוח אדם מקצועי , מעורבות הורים נמוכה ופער דיגיטלי גדול בין האוכלוסייה היהודית והאוכלוסייה הערבית . ( 5 ) חסמים חברתיים ותרבותיים מיוחדים לחברה הערבית . הדומיננטיות של התרבות הערבית המסורתית וחוסר הקשר בין ההורים למערכת החינוך הבלתי פורמלי פוגמים באפשרות שהפעילויות בתחום החינוך הבלתי פורמלי יעבדו כראוי . על סמך עבודת שטח שכללה ראיונות עם בעלי תפקידים והתייעצויות עם מומחים גיבשנו המלצות אסטרטגיות והמלצות ליעדים קונקרטיים , הן ברמת הממשלה והן ברמת הרשויות המקומיות . ביסוד ההמלצות שלנו עומדות שלוש הנחות : ( 1 ) הממד התרבותי הוא רכיב חיוני בפיתוח תוכניות בתחום החינוך הבלתי פורמלי ; ( 2 ) האוכלוסייה הערבית בישראל היא חברה הטרוגנית , ולכן אין פתרון אחיד לכל חלקיה . יש לתת את הדעת לשונות הפנימית בתוכה ; ( 3 ) גיבוש התוכניות צריך להיעשות בדרך של דיאלוג עם אוכלוסיית היעד ( כלומר , האוכלוסייה הערבית בישראל ) וכיבוד נקודת המבט שלה , שהיא שונה בדרך כלל מזו של המדינה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help