sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

פורמלי ואף העמידה לשם כך תקציבים ייעודיים . במסגרת הצעדים הארגוניים הראשונים הוגדל אגף החברה הערבית במשרד החינוך והוא כולל כעת 15 מפקחים ( לעומת 3 בעבר ) . משרד החינוך גם חתם על התקשרות עם ג ' וינט-אשלים , והלה קיבל עליו את האחריות לתאם בין גופי הממשלה , הרשויות המקומיות ועמותות שפועלות ביישובים ערביים . בהמשך להחלטה הועברו 60 מיליון ש " ח לתוכניות ארציות בתחום החינוך הבלתי פורמלי ו - 70 מיליון ש "ח לרשויות מקומיות ערביות . סך הכול : 130 מיליון ש " ח תקציב שנתי . מצבו הקשה של תחום החינוך הבלתי פורמלי בחברה הערבית נגרם משתי סיבות עיקריות : ראשית , האחריות על תחום החינוך הבלתי פורמלי והעיסוק בו מפוזרים בין גופים ציבוריים ומשרדי ממשלה שונים שכל אחד מהם מגדיר את החינוך הבלתי פורמלי מנקודת המבט שלו . מינהל חברה ונוער , החברה למתנ " סים , הרשויות המקומיות הערביות , תנועות הנוער וארגוני החברה האזרחית – כולם מפעילים תוכניות בתחום החינוך הבלתי פורמלי בחברה הערבית . פיזור האחריות יוצר איים של ידע מקצועי בלי שגוף כלשהו מרכז אותם או מנחה אותם לפי קו אחיד כלשהו . שנית , רוב הרשויות המקומיות הערביות מדורגות באשכולות הנמוכים ביותר מבחינה חברתית - כלכלית , ולכן הן מתקשות להעמיד את החינוך הבלתי פורמלי במקום גבוה בסולם העדיפויות שלהן ולהקצות לשם כך משאבים . הדבר יוצר פער גדול בין רמת הפיתוח של החינוך הבלתי פורמלי בחברה הערבית לבין זו שבחברה היהודית . כל האמור לעיל מוביל למסקנה אחת הכרחית : כדי לחולל שינוי לטובה ממשי במצבו של החינוך הבלתי פורמלי בחברה הערבית יש צורך לאחד כוחות ולתאם בין כל הגופים הרלוונטיים . כל יוזמת פיתוח של תחום החינוך הבלתי פורמלי חייבת להתמודד עם חסמים , לא כל שכן בחברה הערבית : ( 1 ) אי - שוויון בהקצאת משאבים . עד להחלטה 922 נפקד תחום החינוך הבלתי פורמלי כמעט לחלוטין ממערכות התקצוב – גם ברמת הממשלה וגם ברמת

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help