sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

. 3 התנהלות תקינה של המעורבים בפעולת השדלנות . . 4 נגישות שווה ככל האפשר של כלל בעלי האינטרס למקבלי ההחלטות . . 5 הגברת השקיפות . . 6 אפקטיביות . להלן עיקרי ההסדרה המוצעת , הנובעים מהעקרונות שפורטו לעיל ומעקרונות היסוד של שיטתנו המשפטית : יש למנוע ככל האפשר מהשדלנים להפריע לחברי הכנסת ולעובדיה . הפרעות אלה עשויות להתבטא בפניות חוזרות ונשנות לחברי הכנסת גם כשאינם מעוניינים בכך , בהתנהגות לא נאותה בוועדות הכנסת ובפגיעה בתקינות פעילותם השוטפת של עובדי הכנסת . ההפרעות פוגעות באיכות העבודה של חברי הכנסת ועובדיה . יש להקפיד על שוויון בין שדלנים לאזרחים אחרים . על מנת לאפשר נגישות שווה של כל בעלי העניין למקבלי ההחלטות , ובהתאם למקובל במדינות אחרות , יש לשאוף לכך ששדלנים לא יופלו לרעה או לטובה לעומת אזרחים אחרים בבואם לקדם את האינטרסים שהם מייצגים . עם זאת חשוב להבהיר שיש הבדל מובהק בין שדלנים לאזרחים . הבדל זה מתבטא בכך שהשדלנים הם שחקנים קבועים המקיימים קשרים מתמשכים עם חברי הכנסת במגוון נושאים , ולכן השפעתם היא בהכרח רבה יותר מזו של האזרח הרגיל . נוסף על כך , התנהגות לא נאותה של שדלן פוגעת בתדמית הכנסת ובאמון הציבור בה יותר משפוגעת התנהגות דומה של אזרח שאינו שדלן , שכן היא מגדילה את החשש , הקיים בציבור ממילא , מפני ההשפעה הבלתי הולמת של שדלנים על הליכי החקיקה . מסיבה זו ניתן להצדיק הטלת מגבלות ייחודיות על שדלנים שאינן חלות על אחרים . יש לחייב את השדלנים למסור מידע מפורט על עבודתם . ככל שהציבור הרחב והגוף המפקח על הפעילות השדלנית ידעו פרטים רבים יותר על עבודתם של השדלנים , כך תובטח השקיפות . התוצאה תהיה התחזקות האפקטיביות של הפיקוח על עבודת השדלנים , קושי של השדלנים להתנהל באופן לא תקין ושיפור באמון הציבור בהליכי החקיקה ובתוצאותיהם . משיקולי שוויון לפני החוק והגינות יש לפעול לצמצום הפעילות השדלנית שאינה מוסדרת .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help