sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ב . שדלנים פנים – ארגוניים ( in house ) שדלנים פנים – ארגוניים הם מועסקים קבועים בארגון מסוים , ובמסגרת עבודתם הם עושים עבודת שדלנות אך ורק למען אותו ארגון . לעומתם , שדלנים מסחריים נוקטים פעולה שדלנית בשביל לקוח שהוא צד שלישי , ולעתים קרובות מספקים שירותי שדלנות לכמה לקוחות . חשוב לציין ששדלנים — הן שדלנים מסחריים הן שדלנים פנים – ארגוניים — מייצגים לא רק לקוחות בעלי אינטרסים כלכליים , אלא גם ארגונים חברתיים – ציבוריים . כפי שתואר לעיל , החוק בישראל ( חוק הכנסת : סעיף ( 1 ) 65 ) מחריג שדלנים פנים – ארגוניים מההגדרה של " שדלן " ובכך פוטר אותם מהחובות החלות על שדלנים מסחריים , בכלל זה הגשת בקשה להיתר פעילות ורישום , ענידת תג זיהוי בכנסת ואיסור הטעיה של חברי הכנסת ועובדיה . באוסטרליה ובפולין המצב עבודת הגוף המפקח על השדלנים והכרה בכך שפוטנציאל הפגיעה בהליכי החקיקה ובהליך קבלת ההחלטות במינהל הציבורי הכרוך בפעילות שדלנית שאינה מגיעה לסף זה הוא קטן . הטיעון העיקרי נגד קביעת סף כזה הוא החשש מניצולו לרעה בידי גורמים למיניהם שיצליחו ב " תרגילים " שונים " לחמוק" מהחובה להירשם כשדלנים . לפיכך ניתן לטעון שקביעת הסף הנזכר למעלה , בתוספת הטלת מגבלות על שדלנים רשומים , דווקא יעודדו " שדלנות שחורה" ולא מדווחת , שכן צעדים אלו יגבירו את התמריץ של בעלי אינטרס להשתמש בשירותיהם של גורמים לא מפוקחים . לאחר שהתלבטנו בסוגיה הגענו למסקנה שעל מנת לאפשר הסדרה אפקטיבית של השדלנות בישראל ראוי בשלב זה להימנע מקביעת סף פעילות להכרה בפעילות שדלנית . בהקשר זה נדגיש , כפי שיפורט להלן , שהגוף המפקח על השדלנים שאנו מציעים להקים אינו צריך לעסוק בחקירה מעמיקה של כל דיווח על פעילות שדלנית שיוגש לו . בכך יש כדי להפיג חלק מהחששות מסרבול עבודתו של גוף זה . לפיכך אנחנו ממליצים לקבוע שכל מי שעוסק בפעילות שדלנית יוגדר שדלן . יצוין שהמלצתנו בעניין זה דומה להמלצתנו בעניין הגדרתם של שדלנים פנים – ארגוניים .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help