sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

תמריצים כיצד יובטח שיעדי הגיוס השאפתניים שהוצגו לעיל יושגו הלכה למעשה ? שאלה זו חשובה במיוחד לנוכח העובדה שההסדר הקודם , חוק טל , הוכרז כבטל משום שכשל בהשגת תכליתו להביא לגיוס חרדים בשיעור מתקבל על הדעת . המתווה המוצע דוחה שימוש בדין הפלילי או כפייה אישית של גיוס ומותיר בכך בידי כל צעיר חרדי את ההחלטה אם להתגייס אם לאו . אנו ממליצים על שיטה זו משום ששימוש בכלים פליליים לא ישיג את הגדלת הגיוס , ובוודאי שאינו עולה בקנה אחד עם מתווה מאחה . ברם המתווה שאנו מציעים קובע שורה של תמריצים כלכליים חיוביים ( במקרה של עמידה ביעדים ) ושליליים ( במקרה של אי – עמידה בהם ) . המנופים הכלכליים — שהם רבי עוצמה — יופעלו כלפי הפרט , כלפי המוסד שבו הוא לומד וכלפי הקהילה החרדית כולה . פעולתם המשולבת עתידה להוביל למימוש יעדי הגיוס . הנה הפירוט : תמריצים מוסדיים וקהילתיים מוצע לקבוע שיתקיים קשר בין תקציבי ה " כוללים " ובין העמידה או האי – עמידה ביעדי הגיוס . יעד הגיוס יימדד בכל שנתון עם הגיעו לגיל . 22 הבדיקה תיעשה הן ברמה הקהילתית ( האם כל בני השנתון עמדו ביעד הגיוס ) הן ברמה המוסדית ( האם בני השנתון הלומדים באותו ה " כולל " התגייסו על פי היעד השנתי ) . על פי תוצאות הבדיקה ייקבעו הקצבאות שמשרד החינוך מעביר לכל אחד מהאברכים ( כיום 828 ש " ח לחודש לאברך 1 = נקודה ) . לא למותר לציין כי שיטת התקצוב של לומדי התורה תישאר כשהייתה , קרי — שוויה ההתחלתי של נקודה ייגזר מדי שנה מתקציב קבוע מראש , במתווה יורד , שיתחלק בין מספר הלומדים . הטבלה שלהלן מציגה את תוצאות הבדיקה הכפולה ( קהילתית ומוסדית ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help