sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

רבקה בלמור : היופי של הרוע ר ח ל ס ו ק מ ן תערוכות ___ טורונטו רבקה בלמור : אל מול המונומנטלי הגלריה לאמנות של אונטריו , קנדה אוצרת : וונדה נניבוש 11 ביולי 21 – באוקטובר 2018 רבקה בלמור אינה מתעלמת ממוצאה הילידי . היא נותנת לו ביטוי כן וכואב ביצירותיה , המוצגות ברוב פאר והדר על פני כל חללי הקומה החמישית במבנה המרשים של ה - , AGO שאותו תכנן האדריכל פרנק גרי בדאון טאון , טורונטו . בלמור היא אמנית רב - תחומית בעלת שם עולמי , ששורשיה טמונים במציאות הפוליטית והחברתית של הקהילה הילידית בקנדה . כותרת תערוכתה המרגשת של רבקה בלמור ( , ( Belmore " אל מול המונומנטלי " , לקוחה מעבודת מיצג בפארק המלכה אליזבת ( Queen ’ s Park ) ביום קנדה ( 1 ביולי ) בשנת , 2012 והיא מעידה על רצונה לבטא רעיונות פוליטיים באמצעות מחוות פואטיות ודימויים אסתטיים . בשנת 2017 השתתפה בלמור בדוקומנטה ה -14 באתונה . מתוך רגישות למהגרים ולפליטים , העוברים מסעות נדודים מצדו האחד של הים , מיוון ומן המזרח התיכון , לאירופה , היא בחרה במטאפורה אחת , שתספר את סיפור התלאות כולו : אוהל עשוי שיש , שכותרתו מבפנים ( Biinjiya ' iing Onji או , From Inside . ( 2017 מקורה של אבן השיש באותה מחצבה שממנה הובאו האבנים ששימשו לבניית האקרופוליס באתונה . הבחירה באוהל שיש אינה מקרית , והיא פותחת דיון מורכב ורב - פנים על משמעות האוהל בתרבות ובהיסטוריה של האנושות במאה ה - . 21 האם ניתן להתייחס אליו כאל יצירת אמנות גרידא , שצורתה שאולה מחיי היומיום ? כצורת מגורים זמנית ? ואולי כסמן של קונפליקט , המציין יציבות זמנית בלבד ? סמל לנדודים , שבעקבותיהם חווה האדם חוסר יציבות , חוסר הגנה , חוסר שייכות וחוסר בטחון ? שהרי כל הרכיבים הללו הם הכרח בסיסי לקיום חיים יציבים . בד בבד מאזכר האוהל גם צורת מגורים שהייתה מקובלת במשך מאות ואלפי שנים , ואף היום קיימים עדיין שבטים נודדים שהאוהל הוא ביתם הקבוע , אך מיקומו , מן הסתם , משתנה מעת לעת . בלמור , מצדה , בחרה לפסל את האוהל בשיש , שאינו מאפשר נדודים . זה זמן רב שיצירת אמנות לא הקפיאה אותי כשם שקרה לי למראה העבודה , Fringe שעוררה בי רצון להתקרב עוד ועוד אל היופי הנורא הגלום בה . רק בשבילה היה שווה לבקר בתערוכה . לדברי האוצרת , וונדה נניבוש , רבקה מחוברת למוצאה הילידי . משנות ה - 30 וה - 40 ועד שנות ה - 70 נבנו בקנדה בתי חולים למעוטי יכולת , שנערכו בהם ניתוחים וניסויים מזעזעים בבני אדם , מבלי שהדבר היה ידוע ברבים . המידע היה מסווג ולא פורסם מעולם . הממסד הקנדי אמנם תמך בבתי חולים אלה באותן שנים , אך נראה שלא היה מודע למתרחש בהם . המעשים שנעשו על ידי הרופאים בבתי החולים היו לא פחות מהתעללות סדיסטית בילידים , במיוחד בילדים ובנערות צעירות . הרופאים הוזמנו לצפות ב " ניתוחים " וב " תפירה" הכואבת , ישבו והתבוננו בהנאה במחזה ההתעללות בגוף החי והמדמם ללא נקיפות מצפון . רבקה בלמור , בת לקבוצת השבטים הילידיים , Anishinaabe נולדה באופסלה ( , ( Upsala בצפון היבשת , בשנת . 1960 חיה ויוצרת בוואנקובר . במסגרת Lac Seul First Nation היא פעילה למען ילידי קנדה שנשכחו על ידי הממסד וסובלים מיחס מפלה של המשטרה הפדרלית . רבקה בלמור , מבפנים , , 2017 שיש , פיסול ידני , 143 ש 209 ש 209 הגלריה לאמנות של אונטריו ( AGO ) Rebecca Belmore , ’Biinjiya iing Onji ) From Inside ( , 2017 , hand - carved marble , 143 ש 209 ש 209 Art Gallery of Ontario Rebecca Belmore ) Photos : Craig Boyko , Ian Lefebvre , Dean Tomlinson , Sean Weaver , unless indicated otherwise

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help