sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

. 2 ( א ) הגיעו היום מעט מבקרים , אתמול היו > ותר . ( ב ) דיברו שם נציגי המשרדים היותר חשובים . N ) . J ) תן לי לקרוא קצת בספר שבידך . ( כ ) חיכיתי לו קצת ואחר כך הלכתי . . 4 ( א ) זה היה אירוע מזצלח ביותר . ( ב ] ההצגה הטובה ביותו של העובת ... . 5 ( א ) יותר מדאי הצעות עלו על הפרק . ( ב ) לא צריך להאריך יותר מדאי . . 6 ( א ) במקצת ( מה ) מקומות איו נוהגים כן . ( ב ) הוא תורה שטעה במקצת . לא כל הכמתים והפ > דרגיס האלה חסרי גוף ומספר הם במידה שווה , יש מהם שבמסיבות מסוימות עשוי > ם לצרף אליהם סופיות של נטייה ( קצתם ) , יש מהם שאפשר להקדים להם את תווית היידוע ( היותר ) , ויש שהם משמשים נסמך כמבנה של סמיכות ( קצת אנשים , במקצת המקימות ) . בפרטים אלו , שהם מפרטי הלשון של ימינו , אפשר לצרף את הכמתים ואת המדרגים שהובאו כאן אל השמות , כפי שהתיאור הדיאכרוני הלה ממיין כמתים ומדרגיס אלו מהטעמים שלו . אלא שהעברתם אל השמות אין בה כדי להביאנו לידי דיוק ולידי ראייה מלאה יותר של העובדות מחשארתס בקבוצת המילות , שהרי גס כחלק הדיבר של השמות יש קבוצות משנה בעלות התנהגות תחבירית ( ומורפולוגיה שונה זו מזו . כלום אין אנו רגילים בעברית של ימיט להזדקק להבחנות שבתוך השמות בין שס עצם לשם תואר , דרך משל ' או ביניהם לשמות המספר ? התופעות המיוחדות המעוררות את תשומת הלב הן אלה : יש מהכמתים ומהמדרגיס המתנהגים כשמות עצם בתפקידיהם התחבירייס . לדוגמה , במשפטים המסומנים כ ( א ) בקבוצות 6 - 1 הכמתים או המדרגים ממלאים תפקיד של נושא דקדוקי ( . 2 יותר ) , של מושא ( , 1 הרבה , , 3 קצת ) א > של רכיב שמני כצירוף יחס אדוורכיאלי ( . 6 במקצת מהמקומות ) או גניטיבי ז כנסטך ( . 6 במקצת מקומות ) . ריש המתנהגים כשמות תואר כשהם מתפקדים כלוואי אדייקטיבי , כגון במשפטים המסומנים ב ( ב ) כקבוצות . 1 ; 2 - 1 ( הרבה ספרים ) . 2 , ( המשרדים היותר חשוכים ) . כשאר המקומות תפקידם התחבירי של הכמתים ושל המדרגים ארוורביאלי הוא , שכן הם משלימים בלתי מוצרכים של גרעינם הפועלי או האדייקטיכי ; טיב התיאור האדוורכיאלי שלהם ( כלימר , תוכנו ההגיוני , " משמעותו " ) תלוי בגרעינו , אם הוא פועל או שס תואר ; ואס הוא פועל , הוא

האקדמיה ללשון העברית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help