sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

לבטים במיון צורות לשון לחלקי הדיבר 1 7 ומה שמיון צורות הלשון לחלקי הדיבר לפי התוכן ההגילני המובע בהן שוב 2 אינו מקובל בתיאור הלשון העברית והלשונות השמעת האחרות . בבחירת העיקרון המורפולוגי לחלוקת חלקי הדיבר ( בלא תוספת שיקולים שכתחביר או בצירוף שיקולים כאלה כשעת הצורך ) אנו מגיעים אל שלוש הקבוצות 3 שלמדנו עליהן כבר בכתבי המדקדקים העבריים של ימי הביניים : השם , הפועל והמילה . עקרון הסיווג שהופעל בבידודה של קבוצת " המילה " היה האלימינציה : מה שאינו שם ואינו פועל ; מתוך כך נדחקו אליה סוגי מילים שבעיון נוסף עולים לפנינו ההבדלים ביניהם . בחלק מקבוצת מילים זו נתרכז בדברינו אלו , כשנתבונן במבחר מילים המציינות בעברית של למינו כימות או הןרגה . מילות הכימות ומיללת ההדרגה מה הן , כלומר עם אסה חלק דיבר הן נמנות ? מילות הכימות הבלתי מדויק : הרבה , יותר , קצת ומילות ההדרגה הקשורות כחך ; ביותר , יותר מדאי , במקצת ( ואין כאן כוונה למצות את כל איכרי הקבוצה ) נחשבות לתוארי פועל בתיאור הסינכרוני של הלשון 5 4 העברית . אכן . הך חסרות גוף ומספר בדרך כלל , כפי שאפשר לראות כמשפטים האלה , 1 ( א ) הייתי שם ולא ראיתי הרבה . ( ב ) הרבה ספרים נמכרו בשבוע הספר השנה . ח מתוך דכרי המפגש השנתי החמישי - החוג הישראלי של חברי החכרה האירופית לבלשנות , ירושלים תשמ " ח , עמי , 23 - 20 h ראה דרד משל M . Rcgula . Grundfa gimg und prohtemeGnmd der Syntax , . Heidelberg 1951 , p . 67 ff . סיכום קצר על מיון " מושגי " מובא אצל קווירק וארורים ( , ( 1985 עמ ' 74 ואילך , . 2 ראה בךרויים ( תשל " ז ) , עמי 237 במיון הסינכרוני של צורות הלשון שבארמית השומרונית , תוך ההסתייגות שהמיון הדיאכרומ עשןי להיות שוכה ממנו . . 3 ראה את הספרות הנזכרת כדברי בךח " ם , , uv עמי , 238 הערה א 2 ( רד " ק , אפורל ) . דאה בספרי הדקדוק ובמילונים , בבון אי אבן שושו , המילוך החדש , ירושלים 1985 ( בערכים המתאלמיס ) . . 5 על סוג המילים שהן חג " ם ן = חסרי גוף ומספר ] ראה רוזן ( 1977 א ) , עמי 218 ואילך ; רוזן 19771 כ ) , עמי 207 ואילך ,

האקדמיה ללשון העברית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help