sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

חורבן חומותיך , שולחנות ערוכים . המילה " מכורה " הפכה כבר מזמן להיות למאפיין של שירי ארץ ישראל הישנה , ומעין תזכורת לגעגועי המולדת של ימי העליות השנייה והשלישית . השורה בה " כל קבצניך שמחים ' מפנה את תשומת לבו של הקורא העברי ל ' שמחת העניים' של אלתרמן , ואילו את תשומת לבו של הקורא החסידי ל 'שבעת הקבצנים ' של ר ' נחמן . ושוב , אי אתה שואל מה בין השורשים העבריים , היהודיים והישראליים . למען האמת והיושרה , עלינו להודות , שגם התחושה שרבים בעולם מספרים ב ' גנותך ובחרפתך' - לא נעלמה , ושמא אף התעצמה עם השנים . התואר הפרדוקסלי של " ארץ נוי אביונה " ואולי ניגודו הסמוי מן העין " ארץ כעורה ועשירה " , הם מעין אתגר של המחשבה הפוליטית הישראלית . מצבם הכלכלי של היהודים בארץ השתנה הרבה , ופעמים רבות ביטוי זה מפנה את תשומת הלב ליחסים שבין יהודים וערבים , או בין שכבות חברתיות שונות . כשאני חושב על השיח הפוליטי הדתי והחברתי בארץ , אני חושב על הפרשנויות הרוחניות והקונקרטיות של אותה " ארץ נוי אביונה " . הספר הזה כנראה שהספר הזה יצא לדרכו בלילה שבו נרצח רבין . נחמה ואני גרנו בדירת שני חדרים ברחוב ' שלום עליכם ' בתל אביב . באותה השעה , התקיימה בכיכר מלכי ישראל שטרם הוסב שמה ל ' ככר רבין ' , הפגנת תמיכה במדיניות הממשלה , תחת הכותרת " כן לשלום , לא לאלימות " . ואני ישבתי בפינת המחשב ותרגמתי לראשונה , מאמר של לוינס מצרפתית לעברית . כותרתו של המאמר הייתה " ארץ מובטחת - ארץ מותרת " , ובה לוינס עוסק בדימוייה המקראיים והמדרשיים של ארץ ישראל . עוד לא ידעתי , שכתביו ומשנתו של לוינס יעסיקו אותי למשך שנים רבות , אבל דומני שחשתי באופן אינטואיטיבי שיש קול אחר שעולה מן הכתיבה של הפילוסוף היהודי הצרפתי הזה . אז , הגיעה הידיעה החדשותית , שהיו יריות בכיכר , ועצרתי . כנראה שהספר הזה נולד גם בתוך הסיטואציה המיוחדת של להיות ישראלי בין צרפתים . בתחילת דרכי במחקר לוינס בישראל ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help