sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לקהל הרחב , בקבוצות למידה ושיח קטנות ובפנייה מקצועית יותר : קורסים פילוסופיים לאנשי טיפול ופסיכולוגים , תכניות מורים , קורסים מקצועיים או השתלמויות שופטים . זה לא קרה ביום אחד , אבל אט אט חדרה אלי ההכרה , שלא אוכל להתחמק מלדבר גם על השאלות החברתיות והפוליטיות שמעוררת המחשבה של לוינס . בכדי להיות קשוב לקול הפילוסופי המיוחד הזה , מנעתי את עצמי מלשאול שאלות בינאריות של זהות : האם לוינס היה דתי או חילוני ? האם הוא היה ציוני או לא ? האם היה שובניסט או פמיניסט ? למה הוא לא עלה לארץ , ומה הביא אותו לדבוק בצרפת ? מה פשר וטיב היחסים שלו עם מרטין היידגר ? מה היה הקשר שלו לתיאוריות פסיכולוגיות ? ולתפיסות מיסטיות וקבליות ? ועוד שאלות רבות דומות להן . העדפתי להקשיב ללוינס המדבר וחושב באופן פילוסופי , ולכבד את אופני ההמשגה הפילוסופית שהציע לבעיות פוליטיות וחברתיות . בסופו של דבר , העדפתי להשאיר בידיי את הניסוח של כמה משאלות הזהות החשובות של הישראליות והעבריות , וביקשתי להכניס את דבריו של לוינס אל תוך מסגרות השיחה שיצרתי . תודה חלקים שונים של הספר זכו לראות אור כמאמרים בבימות אקדמיות שונות : בכתבי העת עיון , עיונים בתקומת ישראל , דעת , החינוך וסביבו , The Journal of Jewish Thought and Philosophy , AJS Review , International Journal for Philosophy of Religion Modern ; Judaism ובקובצי המאמרים : דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי , בעריכת נמרוד אלוני ( תל אביב : הוצאת הקיבוץ המאוחד , ( 2008 ההלכה : הקשרים רעיוניים ואידיאולוגיים גלויים וסמויים , בעריכת אבינועם רוזנק ( ירושלים : הוצאת מאגנס . ( 2012 רבים מן הרעיונות הנידונים בספר זה , עברו תחת הדיאלוג - הלומד , החושב , הנוקב והפורה - עם סטודנטים וסטודנטיות , חוקרים וחוקרות , עמיתים ועמיתות בשיח האקדמי : במחלקה למחשבת ישראל באוניברסיטת בר אילן , ובמכללת סמינר הקיבוצים . על הבית ועל התמיכה ביותר ממובן אחד , אני מבקש להודות .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help