sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא | " האביב שהיה " מול " יפו כלת הים " : דיאלוג על זיכרון ומגדר נשים , ילדים וגברים בגילאים שונים , כולם כפריים , הם גיבורי הציור "האביב שהיה " ( אלרביע אלד ' י כאן , ﺍﻟﺭﺑﻳﻊ ﺍﻟﺫﻱ ﻛﺎﻥ) של האמן הפלסטיני אסמאעיל שמוט (ﺷﻣﻭﻁ , . ( 2006 - 1930 הם מופיעים על רקע נוף כפרי , פסטורלי וצבעוני : הנשים בשמלות כפריות צבעוניות ארוכות ובכיסויי ראש לבנים , נושאות סלים עמוסי פרי , מי בידיה ומי על ראשה . הגברים אף הם בבגדים כפריים אופייניים : גלבייה לבנה ארוכה וכיסוי ראש - כאפייה ועקאל . בקדמת התמונה נראית משפחה כפרית הרמונית ומאושרת . אב מניח יד אוהבת על כתף בנו הפעוט שיושב לרגליו , ידו השנייה חובקת את כתף אשתו . האישה האם מרכינה את ראשה לעבר בעלה והעולל שבזרועותיה . לרגלי הוריהם , על האדמה המכוסה פרחים צבעוניים , ליד אחיהם הפעוט , יושבים נערה ונער . איש זקן יושב לו ומביט ברוך ובדאגה , לאור מנורת שמן , בשתי ילדות וילד היושבים לא רחוק ממנו , בצדו השמאלי של הציור . ממרחק מה נראים גבר ואישה השבים מיום עבודה בשדה ; הוא עם מעדר על כתפו והיא עם סל פרי בידה . רחוק יותר , ברקע , מתגודדת לה חבורת פלאחים - גברים הנראים כמחוללים בריקוד דבקה לצליליו של מזמאר ( אבוב ) כפרי שאחד הגברים מנגן בו . הציור מלווה בטקסט שנכתב בידי האמן , ובו נאמר : " החיים בפלסטין בתקופת המנדט הבריטי לא היו שקטים . מהפכות והתקוממויות עממיות פרצו נגד המזימה . אלא שפלסטין , כפי שנחקקה בזיכרוני , הייתה אביב פורח שהתקשט בכל הצבעים , טוב שופע , נתינה ושמחה " . . 1 לפריטי הלבוש והאופנה נודעת כאן חשיבות עקרונית בסימון המרחב ובעיצובו בזיכרון כמרחב כפרי , כפי שמתואר בספרות הפוסט קולוניאלית .

מכון ון ליר בירושלים

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help