sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הדינמיקה שבין טקסט מודפס לטקסט כתוב המוצג בסביבה מתוקשבת ואת השפעתו על האוריינות של תלמידים לקראת סיום בית הספר היסודי . ממצאי המחקר מוסיפים רכיב משמעותי להשפעת שתי הסביבות ( המודפסת והמתוקשבת ) על תפקוד התלמידים בהבנת הנקרא כפונקציה של הסוגה הספרותית שהתלמיד מתמודד עמה ( סוגה מידעית לעומת נרטיבית ) . הפרק מעלה סוגיות והארות לדיון ציבורי - אורייני ביחס לשילוב וקידום מיומנויות האוריינית הדיגיטלית בתהליך ההוראה והלמידה בחינוך הלשוני . המאמר של ח ' לוב קעואר ויהודית רוזנהויז , “ הערכה של תפיסת דיבור אצל ילדים דוברי ערבית עם ליקויי שמיעה " , מתאר שני מבחנים להערכת תפיסת דיבור בשפה הערבית . מבחנים אלה , פרי עבודתה של קעואר , עוסקים ברמה האנליטית הפונולוגית של ההגאים בערבית ( מבחן Arabic Speech Pattern Contrast , ArPiSPaC ) וברמת המילה החד - הברתית ( , ( Arabic AB , ArAB ומתאימים מבחינה שפתית וקוגניטיבית לילדים צעירים דוברי ערבית . המבחנים משמשים כיום להערכת תפקודם השמיעתי של ילדים לקויי שמיעה במוסדות רבים במגזר הערבי בצפון הארץ ותורמים לשיקום יכולת התפיסה השמיעתית של ילדים אלה . בערוצי התרבות נכללים גם כן חמישה מאמרים : חוה תובל ועביר שאהין מתמקדות במאמרן “ טקסטים גרפיים כשפה כתובה בגן הילדים " בחקירת איורים נרטיביים ואיורים מדעיים של ילדי גן חובה ומעלות בו שתי שאלות עיקריות : ( א ) באיזו מידה עשוי הציור לשמש ככלי תקשורתי ואפיסטמי המסייע לקידום הלמידה על תופעה או אובייקט המתועדים בגן בנקודת זמן נתונה . ( ב ) באיזו מידה הציור של ילדי הגן מסמל את התכונות של האובייקט המיוצג בהתאם למטרות התקשורתיות של הפעילות . הפרק מציג את הכישורים האורייניים שילדי הגן הזדקקו להם לשם הבחנה בין איור נרטיבי לאיור מדעי . ממצאי המחקר מעידים על כך שלרוב ילדי הגן הייתה מודעות למוסכמות ולמאפייני כל אחד מהאיורים ונאמנות לכללי המטלה ולהוראותיה . נקודת המוצא במאמרו של בסיליוס בוארדי בספר זה , “ הרהורים על הוראת הספרות בין כותלי בתי הספר הערביים בישראל : הטקסט הספרותי הערבי כמכניזם לשינוי תרבותי " , היא שהטקסט הספרותי הערבי יכול למנף את דרכי החשיבה הקיומיות של התלמיד הערבי ושל האדם הערבי בכלל . הכותב מציע הן טקסטים חתרניים והן מסגרת תאורטית הנשענת על “ תאוריית המקדש " של

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help