sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

לה מציע ההצעה . מכל מקום , אם השתכנעה הוועדה שאכן מדובר בהצעה " תקציבית " , עליה לוודא כי יש בנוסח ההצעה או בדברי ההסבר לה התייחסות למקור המימון , בהתאם לסעיף 39 א לחוק יסודות התקציב . בהקשר התקציבי עיגן אפוא המחוקק הסדרי יישום קונקרטיים של הערכת השפעות ולא הסתפק בהוראה כללית בעניין . כאשר נדרש בג " ץ להתמודד עם טענות בדבר פגמים שנפלו בהליכי חקיקה כתוצאה מאי – עמידה בדרישות סעיף 39 א ' לחוק יסודות התקציב , הוא נמנע ממתן סעד אופרטיבי . נציין כי התמודדות זו הייתה אגב דיון עמוק יותר בטענות אחרות . כך , למשל , בדונו בתוקף של תיקון לחוק יסוד : הממשלה שביטל את המגבלה המספרית על מספר השרים וסגני השרים בממשלת ישראל קבע בג "ץ כי " גם אם נפלו , כטענת העותרת , פגמים טכניים אלה ואחרים בדרך שבה הוצגו הנתונים בעניין זה לפני הכנסת " אין בכך כדי לפגוע בתוקף החוק , שכן " מסתבר כי השפעותיו התקציביות של התיקון נשקלו על ידי הכנסת " . במקרה אחר נדחתה טענה שחוק יישום ההתנתקות נעדר תוקף בשל היעדר פירוט של מקורות המימון הדרושים לביצועו . בג " ץ אמנם הרחיב בעניין החשיבות של הוראה זו וציין כי היא נדבך חשוב של עקרון הפרדת הרשויות — ואף חשובה לשמירה על משמעת תקציבית — אך לדידו הייתה בחוק הרלוונטי התייחסות מספקת למקורות התקציביים , הממשלה והמינהל פעלו מכוח הדין בנושא , וברמה הביצועית אף הקצו את התקציב הדרוש לביצוע התכנית , ועל כן לא ניתן סעד בהקשר זה . 27 ראו סעיף 93 " חקיקה הצריכה תקציב " , תקנון הכנסת , החלטות בענייני נוהל כללי האתיקה והחלטות ועדת האתיקה , מעודכן ליום 30 במאי , 2012 ט ' בסיון התשע "ב ( להלן : תקנון הכנסת ) , המסדיר מנגנון לזימון לוועדה של שר האוצר , או של מי שהוא הסמיך לכך , כדי לברר את הערכתו באשר לעלות התקציבית של החוק . עוד קובע הסעיף כי חבר הכנסת המציע הצעת חוק רשאי להגיש לוועדה הערכה משלו באשר לעלות התקציבית שלה . 28 שם . 29 מלבד הטיעון החוקתי הגורס כי חקיקה ותיקון של חוקי יסוד אינם כפופים כלל להוראות המעוגנות בחוק רגיל דוגמת חוק יסודות התקציב . ראו בג " ץ 5160 / 99 התנועה למען איכות השלטון בישראל נ ' ועדת חוקה , חוק ומשפט , פ " ד נג ( . ( 1999 ) 96 , 92 ( 4 30 בג " ץ ההתנתקות , לעיל ה " ש , 26 בפס ' . 384 - 382 לדיון נרחב ב " משטר הנכחה תקציבי" וב " משטר הנכחה כללי " ראו גליקסברג , לעיל ה " ש , 1 בעמ ' . 995 - 986

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help