sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

והאשה על הגירושין ' . והוא מוסיף טעם למה סודרה קידושין אחר גיטין' לפי שהתנא הלד על דרך הכתוב שהקדים גירושיו לנישואין בדברים כ ' ד-א — ב : וכתב לה ספר כריתות ונתן בידח וגו ' ויצאה מביתו והלכה והיתד . לאיש אחר . אבל בסדרן של נזיר וסוטה אין התנא הולך לפי סדר המקרא . שהרי בתורה פרשת סוטה כתובה לפני פרשת נזיר ( במדבר ה ' , יא — ו ' , כא ) . וכן היה לפני התלמוד הבבלי ( סוטה ב ' , א ) הסדר : כתובות ' נדרים' נזיר ' סוטה ' וניתן טעם לכך ו לפי ששנה כתובות , ובתוכה פרק המדיר' שנה נדרים , ואגב נדרים שנה נזיר הדומה לנדרים ' ושונה אחריה סוטה' כדברי רבי שדרש , למה נסמכה פרשת נזיר לפרשת סוטה 8 לומר לך-' שכל הרואה סוטה בקילקולה יזיר עצמו מן היין . בכתב יד קמברידג ' הסדר מסורס : נזיר , גיטין , קידושין ' סוטה . בכתבי היד של התוספתא הסדר כמו במשגה שלפניט _. ? ועי ' בתוספות סוטה ג ' א סוף ו ' ה רבי . ' ועי ' בבלי נזיר ב ' , א ' במיוחס לרש ' י בתוספות ובמאיוי שי * . ' '

מוסד ביאליק

הוצאת דביר תל-אביב


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help