sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ביחד , להחליט ביחד ולשתף כמה שיותר נשים . היה לנו חשוב להקפיד על קולות רבים ומגוונים . זה לא היה קל ולא תמיד אפשרי ובמיוחד נדרשו לכך זמן וסבלנות . אנחנו מייחסות חשיבות לא רק לתוצר אלא גם לתהליך . אנחנו קהילה מתווכחת , מדברת , מפגינה ועוד הרבה הרבה דברים , אבל המעבר לכתיבה התרחש באשה לאשה רק בעשור האחרון והיה קשור בדרך כלל לפרויקטים השונים . את התוצאה המרשימה אפשר לראות ברשימת הפרסומים בסוף הספר . ביומיום רובנו עסוקות בעבודה ובפעילות ובדרך כלל , איננו נשים כותבות , אבל האתגר של סיפור ההיסטוריה שלנו ומעשינו הביא אותנו לכלל כתיבה . היינו צריכות לעצור , לקחת את הזמן להביט אחורה ולכתוב . היינו צריכות להתחבר למקומות האישיים והפוליטיים ולדעת לחבר במידה נכונה בין האני והאנחנו . יש דרכים רבות לכתיבה משותפת ולעבודת צוות . עבודת צוות התרחשה בספר באופן מגוון . יש פרקים שנכתבו על ידי מספר כותבות , יש כאלו שבהם כותבת אחת ראיינה או שילבה נשים אחרות . הייתה גם התכנסות מיוחדת לכבוד הספר שבה קיימנו דיון על מדיניות הרבעים והעלנו את הדברים על הכתב . היו נשים שרואיינו באופן מיוחד לספר והיו כאלו שלא הפסקנו להפציר בהן לכתוב . מאחורי הספר עומדות נשים רבות והקהילה שלנו כולה . הדיון האינטרנטי הסוער בעניין בחירת שם לספר הוא דוגמה לעניין הרב שהוא עורר ולחשיבות שלו בעיני כולנו . שאלה נוספת חשובה בעת עשיית הספר הייתה עניין השפה . באיזו שפה ראוי לכתוב ספר על אשה לאשה ? הרי אנחנו רוצות לדבר בשפה פמיניסטית , ומה נעשה עם ריבוי לשונות בתוך הקהילה שלנו עצמנו ? באופן סימבולי החלטנו לתת מקום , בנוסף לעברית , לערבית , לרוסית ולאנגלית . משאת נפשנו להוציא את הספר בכל השפות האלו תתממש כאשר יימצא המימון הנחוץ לתרגום . אשה לאשה נוהגת , בדרך כלל , למצוא את הדרך לפרסם בערבית , עברית ואנגלית , ואנו מקוות להמשיך במנהג חשוב זה . אחת הדילמות שהיינו צריכות להתמודד אתן הייתה מה לכלול בספר וכיצד לארגנו . בשנה האחרונה עודדנו נשים לכתוב פרקים על פי תחומי הפעילות או העניין שלהן . אט אט לבש הספר צורה והתחיל להסתדר בארבעה נושאים עיקריים – שערים – ומכאן הארגון שלו . השער הראשון ,

אשה לאשה - מרכז פמיניסטי חיפה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help