sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מטרות משנה הכרה במשמעות ובפוטנציאל של עבודה בסביבה ארגונית מגוונת , לצד ההכרה בקשיים המתלווים לכך . פיתוח מיומנויות רפלקטיביות להבנת עצמי , אחרים , הבדלים בין אישיים והשפעתם על התנהגויות בארגון . פיתוח יכולת ' להבין אי הבנות ' ומתחים בארגון מתוך נקודות המבט של כל המעורבים בתהליך . הרחבת המגוון של פרקטיקות הניהול והתאמתן לתובנות שהתהוו , כדי לשפר ביצועים ושיתופי פעולה בסביבה מגוונת . במאמר קודם ( חוביץ פליישמן וגרינולד , , ( 2017 תוארו שלבי התערבות לפי המודל בתהליכי הכשרה של מנהלים , אנשי משאבי אנוש ועובדים בארגונים . להלן נסמן שלבים אלה בקצרה . מתווה תהליך עבודת הייעוץ על פי מודל -MBI O - DM שלב הערכה שלב זה משמש צעד מקדים לפיתוח התערבות , ובמהלכו נעשית הערכה של אזורי הקונפליקט בתוך הארגון הקשורים לנושא של גיוון ושונות . מטרת שלב זה היא מיפוי המצב הקיים בארגון על פי נתונים ועמדות של עובדים ומנהלים . המיפוי מתייחס להיבטים הללו : עמדה עקרונית של ההנהלה ושל מנהלי הביניים בעניין תהליכי גיוון — מידת ההזדהות עם מגמה זו ועוצמת ההתנגדות לה , המניעים להזדהות ( ערכים חברתיים כלכליים , הכרה בגיוון כמנוף לפיתוח צוות , צורך בכוח אדם נוסף וכולי ) והמניעים להתנגדות . תהליכי הכלה שננקטו בארגון עד לפנייה , כגון הסברים על אוכלוסיות מגוונות , הכשרה מקדימה לעובדים מרקעים מגוונים , פעילויות רווחה משותפות להיכרות ולגיבוש ועוד . הצמתים הארגוניים שבהם מתרחשים קונפליקטים ( גלויים או סמויים ) על רקע גיוון . סוג הקשיים ומידת עוצמתם . רמת ההבנה של המנהלים והעובדים והרפלקטיביות שקיימת בקרבם ביחס למקורות הקונפליקטים — למשל , עד כמה מכירים בהיבטים של שונות כמסבירים חלק מהקונפליקטים או לחלופין מתעלמים מכך . הפתרונות שננקטו בארגון עד כה . הערכת האתגר והמשגתו מנקודת מבטם של הנועצים , תוך כדי התבוננות רפלקטיבית על המחשבות , התחושות , המניעים והצרכים של כל נועץ ומתן לגיטימציה לחוויה של הקושי , מאפשרת לחבר אותם לתהליך . במובן זה שלב ההערכה מסמן כבר בראשית התהליך את חשיבות הרפלקציה ככלי עבודה מרכזי . שלב זה מסתיים לא רק בסימון מוקדי קושי וחולשה ' אובייקטיביים ' אלא בעיקר בשיקוף ההיבטים הסובייקטיביים של החוויה בהקשר של גיוון — המוטיבציות לגיוון , מצד אחד , והכרה בלחצים ובערכים מנקודת המבט של הנועצים , מן הצד האחר .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help