sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מדוע הם מבקשים שוב ושוב דחייה , לא להניח מראש את הסיבה ולהיות פתוחים לשמוע מגוון תשובות ) . מאמץ זה להבנת נקודת המבט של העובדים מהרקעים המגוונים הוא חיוני ; במקרים שבהם קושי ממשי אינו זוכה למענה , אכיפה מוגברת של נוהלי עבודה לא רק שלא תוביל לתוצאה רצויה , אלא אף תגביר את רמת המתח בארגון . העובדים יחוו את הנוקשות כניכור ויגיבו בעקבות זאת בניכור מצידם , מידת המעורבות והמוטיבציה לעבוד תיפגע , וכולי ; ואילו המנהלים מצידם יוסיפו תסכול נוסף לרשימת האכזבות מהעובדים מהרקעים המגוונים . איזון נוסף הנדרש על פי תאוריית המנטליזציה הוא האיזון בין רגש למחשבה . מצד אחד , רגש ללא מחשבה המאפשרת ארגון והכלה מעורר תחושת הצפה , ולחלופין גורם לאדם להשתקע בתוך החוויה מבלי להיות מסוגל להתבונן עליה מבחוץ . למשל : כעס של מנהלי ביניים על הציפייה מהם לקלוט עובדים מרקעים מגוונים , מבלי שיבינו מה מקור הכעס ; כעס על כך שהנהלת הארגון דורשת מהם תפוקות כסדרן , בלי להכיר בקשיים ובמאמצים הנלווים לתהליכי קליטת עובדים מרקעים מגוונים , וללא הכשרה המקנה להם כלים לביצוע מהלכים אלה בצורה אפקטיבית , כמובילי שינוי פנים ארגוני . מנגד , מחשבה ללא רגש אינה מניעה שינוי . למשל , צלמי סרטים הרואים עמיתה שלהם נושאת ציוד כבד או מתקשה בתיקון מכשירים טכנולוגיים , מבינים היטב את הקושי מנקודת מבטה . אך ללא חיבור רגשי לתחושות החמלה שלהם ולמצוקה שלה תגובתם עשויה להתגלגל לגילויים של לגלוג ויחס של ביטול כלפי האפשרות של צלמת אישה , והם עשויים להימנע מלסייע לה בעת תקלות , אף שהיו נרתמים לכך ברצון רב במקרה של קשיים דומים אצל עמית גבר . מהו מודל ? MBI - O - DM מודל MBI - O - DM מכוון לפיתוח הדרגתי של חשיבה רפלקטיבית וגיבוש מנטליזציה מודעת ומכוונת כבסיס לניהול אפקטיבי של עובדים , צוותים ותהליכים ארגוניים בסביבה אנושית מגוונת . המודל מדגיש את חשיבות הגמישות המחשבתית בפרשנות המוטיבציות של אדם ושל האחר והסקרנות לגבי העולם הפנימי ( משאלות , רצונות , התנגדויות , עמדות , רגשות ועוד ) של אדם ושל אחרים . המודל הוא גנרי , כך שאפשר ליישם אותו בהקשרים שונים של שונות תרבותית או מגזרית , ולהתאימו למגוון הקשרים ארגוניים כגון שונות על רקע דת , לאום , ג ' נדר , גיל , עדה ועוד . המודל מקנה גם מיומנויות בסיס הנדרשות לעבודה במצבים של אי הבנה וקונפליקטים ומחזק את היכולת ליצור אינטראקציה בין אישית אפקטיבית שיש בה משא ומתן ( Jessee , . ( Mangelsdorf , Wong , Schoppe - Sullivan , Shigeto , & Brown , 2017 ; Origlieri , 2018 מטרות המודל מטרת העל של המודל היא פיתוח מיומנויות רפלקטיביות לצורך ניהול שונות בין אישית , לשם שיפור תחושות העובדים ומנהליהם והתמודדות מותאמת ויצירתית עם קונפליקטים , וכפועל יוצא — הגברת הפרודוקטיביות הארגונית .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help