sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

ייעוץ מבוסס - מנטליזציה לניהול גיוון בארגונים ( : ( MBI - O - DM חסמים ומענים מותאמים נעמה גרינולד ואירית חוביץ פליישמן לגיוון והכלה של עובדים מרקע חברתי ותרבותי כמה מניעים . גיוון בתעסוקה קשור לאחריות חברתית ; מניע מרכזי נוסף הוא כלכלי וקשור לחיוניות של שילוב אוכלוסיות שונות בשוק העבודה . בשנים האחרונות הולך ומתברר כי לגיוון עובדים עשויה להיות השפעה מקדמת על תהליכי חשיבה , קבלת החלטות וגיוון לקוחות בארגונים . עם זאת , נראה כי מודלים קיימים של ניהול גיוון , המתייחסים להיכרות כללית של מנהלים עם הרקע התרבותי של העובדים , אינם מציעים כלי ניהול מספקים לצורך התמודדות עם האתגרים המורכבים שמציב הגיוון . במאמר זה נציע מודל ייעוץ המבוסס על תאוריית מנטליזציה ; מודל זה ממוקד בחשיבות חלקם של תהליכים רפלקטיביים בניהול מצבים של אי הבנות הגורמות לקונפליקטים ולפגיעה בתפקוד . המודל מבוסס על שני עקרונות : האחד , איזון בין רפלקציה של המנהל ביחס ללחצים שעימם הוא עצמו מתמודד לבין רפלקציה על המניעים ונקודת המבט של עובד מרקע מגוון . והאחר - הצורך במענים ניהוליים שאינם כללים חוזרים גרידא , אלא כאלה המשתנים ( דיפרנציאליים ) ומותאמים לכוונות ולמוטיבציות של השותפים לקונפליקט . במאמר יתוארו עוד החסמים והחששות ההדדיים השכיחים בקרב מנהלים בדרג ביניים ובקרב עובדים מרקעים מגוונים במקרים מעין אלה . החששות השכיחים בקרב מנהלים הם תחושה שההנהלה הבכירה אינה מכירה בקושי שלהם ; חשש מפני כאוס ופגיעה בערכי יסוד של הארגון ; חשש מפני מתחים ותחרות על משאבים בין עובדים ' רגילים ' למגוונים ; וקושי לזהות הבדלים בין - אישיים בקרב העובדים כנובעים משונות תרבותית . עובדים מרקעים מגוונים חוששים מלהיות בלתי מובנים ומבטאים אמביוולנטיות בנוגע ליחס ייחודי . גיוון - מי צריך את זה בכלל ? אחד האפיונים הבולטים של מציאות החיים בראשית המאה העשרים ואחת הוא ששינוי הוא הגורם הקבוע ביותר בחיי פרטים וארגונים . היערכות לקויה או תגובה מאוחרת של ארגונים וחברות לשינוי מובילות למשבר בדרך כלל . התמודדות מוצלחת עם שינויים סביבתיים דורשת תגובתיות מותאמת , כלומר , יכולת לקרוא במהירות את המציאות ולבצע התאמות בהיבטים

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help