sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ברשויות המקומיות , בבתי הספר ובחברה החרדית אשר חוסמים או מניעים את תהליכי השינוי . על בסיס הממצאים נבקש להציע המלצות לקידום רפורמת החינוך הממלכתי - חרדי . נציין כי מחקר זה אינו עוסק בתהליכי השינוי שהתרחשו בבתי הספר הממלכתיים - חרדיים לאחר ההצטרפות . היבטים מסוימים של תהליכים אלה נדונים בחלקים שונים במחקר כדי להמחיש את הסיבות להצטרפות באמצעות שינויים שקרו לאחר ההצטרפות . קיימים בידינו נתונים ראשוניים על תהליכי השינוי המתרחשים בבתי הספר הממלכתיים - חרדיים , אך אלו ראויים למחקר מקיף ונפרד . חלקו הראשון של המחקר בוחן אתגרים ביישום מדיניות חינוכית אשר מעוצבת , מפורשת ומופעלת בזירות שונות , עומד על ההבחנה בין מדיניות כופה למדיניות שאינה מחייבת וסוקר את התנאים שבהם נוצר " חלון מדיניות " המאפשר לגבש מדיניות חדשה . חלקו השני של המחקר עוסק בחינוך החרדי בישראל , בגישות החרדיות כלפי לימודי ליבה , בהסדרה המשפטית של לימודי הליבה וברפורמת החינוך הממלכתי - חרדי . חלקו השלישי של המחקר מתאר את שיטת המחקר . חלקו הרביעי של המחקר מפרט את ממצאי המחקר ומבחין בין גורמים אשר הניעו או חסמו הצטרפות של בתי ספר חרדיים לחינוך הממלכתי - חרדי . חלקו המסכם של המחקר כולל מסקנות והמלצות באשר לאופנים שבהם המדינה יכולה לקדם את החינוך הממלכתי - חרדי . בחלק זה נתייחס לגורמים מניעים וחוסמים בתוך שלושה סוגים של הקשרים : הסוג הראשון הוא גורמים הפועלים " מלמעלה " – במשרד החינוך , ברשויות המקומיות ובשדות אחרים הקשורים במדינה ; הסוג השני הוא גורמים הפועלים " מלמטה " וקשורים בנסיבות ובכוחות בתוך בתי הספר ובקהילה החרדית ; והסוג השלישי הוא גורמים שנמצאים בתווך בין המדינה לבין הקהילה החרדית וקשורים ביחסים המורכבים בין המדינה לבין בתי הספר וההורים החרדיים ובתקשורת ביניהם .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help