sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מנהלי העמותה את צוות בית הספר וההורים , אך היו הורים שלא יכלו לקבל את השינוי והעבירו את ילדיהם למוסד חינוך חרדי אחר . הורים אלה גרמו לעיתים לסגירת כיתות בבית הספר , והיה אף מקרה שבו בית ספר שהצטרף לזרם הממלכתי - חרדי חשש מההורים ושב למעמד של מוכר שאינו רשמי . התקשורת בין משרד החינוך לבין בתי הספר והקהילה התקשורת בין הגורמים במשרד החינוך ובין הגורמים בבתי הספר שהתעניינו בהצטרפות לזרם הממלכתי - חרדי התאפיינה בניסיון לעבוד מהר ולנהל מגעים פרטניים עם כל אחד מבתי הספר תוך שמירה על " שקט תעשייתי " , כדי להתמודד בהצלחה עם התנגדויות . משרד החינוך היה מודע להתנגדות מצד בתי הספר החרדיים וללחץ הפנים - קהילתי שניסה למנוע מהם להצטרף לזרם הממלכתי - חרדי , ומשום כך הוא נמנע מלצאת בקמפיין מול הקהילה החרדית או מול מוסדות חינוך חרדיים שעשויים להיות קהל יעד להצטרפות למדיניות החדשה . כאמור , משרד החינוך נמנע גם מפרסום הסדרים מחייבים . גישה זו של משרד החינוך לא הייתה אפקטיבית . היא הותירה ברחוב החרדי קולות חד - צדדיים של התנגדות שהונחתה ואורגנה על ידי ההנהגה הרבנית והפוליטית המרכזית של החרדים . המתנגדים עשו שימוש נרחב בעיתונות החרדית וכן בפשקווילים שפורסמו ברחובות הערים החרדיות , והפעילו לחץ רב על מקבלי ההחלטות בבתי הספר החרדיים שביקשו להצטרף לזרם הממלכתי-חרדי . כל אלה השפיעו על הורים רבים וגם על מנהלים שחששו מהלחץ החרדי , כמו גם מהסכנה שעליה התריעו רבנים ועיתונים חרדיים . המלצותינו על מנת להרחיב את זרם החינוך הממלכתי - חרדי ולמסדו כאפשרות בחירה העומדת לפני כל ההורים החרדים אנו ממליצים : ) 1 ( לצרף בתי ספר רבים ככל האפשר לחינוך הממלכתי - חרדי ולבנות בתי ספר חדשים , כדי לחזק את הלגיטימיות של החינוך הממלכתי - חרדי ולאפשר לו

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help