sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

תקציר מערכת החינוך החרדית מקדשת את לימוד התורה במוסדות חינוך לבנים ומעודדת את הבנות לשלב בין לימודי קודש ללימודי חול , על מנת שיוכלו בבוא העת לשאת על כתפיהן את עול פרנסת משפחתן ולאפשר לבני זוגן ללמוד תורה מבלי לעבוד למחייתם . בשנת תשע " ד ( 2014 - 2013 ) החל משרד החינוך ביישום רפורמה שאפשרה לבתי ספר חרדיים לשנות את מעמדם מ " מוכר שאינו רשמי " ל " רשמי " ולהצטרף לזרם חינוך ממלכתי - חרדי חדש , שלא עוגן בחוק . בבתי ספר אלו התלמידים אמורים ללמוד לימודי ליבה מלאים המותאמים למגזר החרדי ונתונים לפיקוח משרד החינוך . בשנים תשע " ד - תשע " ז בחרו 37 בתי ספר חרדיים להצטרף לרפורמה , לקבל את תנאיה ולשנות את מעמדם לממלכתיים - חרדיים רשמיים . יישומה של רפורמת החינוך הממלכתי - חרדי מחייב " מפגש רצונות " בין בתי הספר לבין משרד החינוך , קרי הסכמה על תנאי ההצטרפות וחתימה על חוזה . המחקר בחן את התנאים שבהם נוצר מפגש רצונות כזה . במילים אחרות , ביקשנו לאתר את הגורמים אשר מניעים – או חוסמים – הצטרפות של בתי ספר חרדיים לחינוך הממלכתי - חרדי . המחקר התמקד בבתי ספר חרדיים לבנים , שעבורם ההחלטה להצטרף לזרם הממלכתי - חרדי מורכבת יותר מבחינה אידיאולוגית מזו של בנות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help