sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:יב

שנות החמישים של המאה שעברה . כאן ביטלתי את מספרי המשנה ומספור הסעיפים שוטף , אבל אין זה אומר שמסעיף 47 ואילך כל המספרים גדולים באחד או ביותר . במקומות שנראו לי מתאימים צירפתי סעיפים קצרים לאחד , כך שהשינויים מזעריים והרוב המכריע של המספרים הוא כפי שהיה במקור . את מספרי הסעיפים עדכנתי כך : 46 א נהיה . 47 מ 47 הישן עד 64 המספרים עלו ב א . 65 הישן צורף לקודמו , היינו 65 החדש . סעיפים 84 — 66 נותרו כפי שהיו . 84 א נהיה 85 ; 85 א נהיה 86 ; 86 נהיה 87 וזה כולל גם את 88 הישן . משם ואילך עד 98 הכול כשהיה . 98 א נהיה 99 וזה כולל גם את 99 הישן . 105 הישן צורף לקודמו . 106 א הפך ל —149 107 . 106 נותרו כפי שהיו , 149 א הפך ל , 150 ו 150 הישן נהיה . 151 הערות שוליים מספרי ההערות השתנו כי היה צריך להוסיף הערות רבות להבהרה ולהפניה ביבליוגרפית , וכמובן שמספרי משנה שסומנו על ידי " מספר + א " מוספרו מחדש ולכול יש מספור שוטף . את הוספותיי בין בפנים בין בהערות השוליים נתתי בין סוגריים מרובעים . הוספתי ניקוד עזר במילים אחדות במובאות ובמילות דוגמה . כן ניקדתי את המילים הערביות בהיקרותן הראשונה , ועדכנתי בהרצאתו של טנא ( לא במובאות ) את הכתיב לפי כללי האקדמיה ללשון העברית . ברשימת הקיצורים הביבליוגרפיים שילבתי את המחקרים הלועזיים בעבריים והעמדתי הכול על רשימה אחת . מאיליו מובן שכל פריט ביבליוגרפי שהתפרסם אחרי 1956 הוא עדכון שלי . הפניות ביבליוגרפיות את ההפניות למקורות שמהם שאב טנא דרך שיטה את חומריו לבניית המסד לחיבור זה הוא בנה בדרך זו : = 10 , 121 קמג , 3 היינו : כתאב אללמע , עמ ' , 121 שורה 10 ותרגומו , ספר הרקמה , עמ ' קמג , שורה . 3 57 = 83 / 19 היינו : כתאב אלאצול , עמ ' , 83 שורה 19 ותרגומו , ספר השרשים , עמ' 57 ( בלא ציון מספרי שורות ) . לא תמיד נמסרו שתי המקבילות ולפעמים הסתפק טנא בהפניה למקור בלבד או לתרגום בלבד . ואם לפעמים סדר איברי המשוואה התהפך מן הסדר הנקוב לעיל , אין בכך כלום . העיקר שכל סימון לעצמו מזוהה היטב : המספר באותיות עבריות לעולם הוא מכוון לספר הרקמה ; המספר הכולל לוכסן לעולם הוא מכוון לכתאב אלאצול ; המספר שאינו מציין שורות מפנה לספר השרשים , והרביעי לכתאב אללמע . אהרן ממן

האקדמיה ללשון העברית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help