sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

ספקות בתיעוד יש שהתיעוד עצמו אינו ודאי לחלוטין . ספקות התעוררו כבר בשלב הרישום ( לא בזמן עריכת המחקר הנוכחי ) , והם משקפים היסוסים מסוגים שונים : חילופי קוליות , תנועות לא מוגדרות היטב וכיו " ב . עם זאת יש לציין שבאופן כללי הלשון של עילי בזמן המעקב חדה בחיתוכה וברורה מאוד לאוזן השומע . מוקד המחקר מהתופעות המתועדות נבחרו לדיון אלו שיש בהן כדי לאפיין שלבים בהתפתחות , אבל החומר פתוח לעיון מנקודות מבט נוספות . במוקד העניין של המחקר הנוכחי עמד מתחילה המעקב אחר התגבשות המערכת הפונולוגית של עילי . אבל אי אפשר לנתק את הפונולוגיה מתחום הסמנטיקה , שהרי המשמעות היא הבוחן לפונולוגיה . הבחינה הסמנטית נדונה בעיקר לשם עמידה על מידת ההומונימיה . התיעוד מאפשר גם לעמוד על עובדות של תצורה . ניכרת מגמה לעצב את המילים בדפוסים ( templates במינוח המקצועי ) . לצרכים מעשיים אפשר לכנות את הדפוסים האלה בשם משקלים , שהמינוח הדקדוקי העברי מושיט לנו בקנה , אמנם שלא בהתאמה גמורה להוראת המונח הזה בדקדוק . השתמשתי כאן במונח " תבנית " לדפוס בעל תנועות לא מפורשות , כגון , ́ CVCV ובמונח " משקל " לדפוס בעל תנועות מפורשות , כגון . C á Co בגיל 1 ; 9 יש כבר ניצנים של בניית משפטים בסיסיים . בתחום התחביר לא נעשה מעקב שיטתי , אבל תועדו דוגמאות מייצגות . שיטת המחקר התיעוד נעשה בשיטת " רישומי יומן " מתוך שמיעה ישירה בלבד ( בלי עזרת רשמקול ) , במנות שצוינו לפי הגיל — שנים וחודשים ( כגון = 1 ; 10 שנה ועשרה חודשים ) . בזמן עיבוד התיעוד לצורך עריכת המחקר הנוכחי הוחלט לחלק את המנות לפי שלבי ההתפתחות ולציין לכל שלב את הגיל המתאים , עד כמה שניתן . על המעיין להביא בחשבון חפיפה סבירה במעבר משלב לשלב , שכן מטבע הדברים קווי התפר בין השלבים אינם חדים . כל שלב ארך כחודש ימים . יחידת התיעוד היא המילה , המשמשת גם ערך מילוני . ההגדרה של מילה במחקר הזה היא ' מבע המסוגל לעמוד בפני עצמו ' . רוב המילים שקופות הן , כלומר ניתן לייחס אותן למילת מופת מסוימת בוודאות יחסית . המונח " מילת מופת " מציין כאן את המילה המשוערת שעילי התכוון לבטא מתוך לשון המופת שהתכוון לרכוש . מילת " כ ֽובע המופת . " יש להעיר נרשמה שלשון בצד מילת המופת התיעוד אינה ; בהכרח במקרה לשון הצורך קהל סומנה המבוגרים בה ההטעמה , אלא הלשון , כגון שעילי נחשף אליה ; למשל הכינוי לחמור H ́əʾ : בנוי על פי מילת מופת המחקה את

האקדמיה ללשון העברית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help