sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

דרטינגטון הול בחופשת הקיץ של , 1952 שם העביר לאבאן כמה שיעורים מיוחדים לקומץ הגברים שהשתתפו בקורס . ברשומה ביומן שלי מאותה התקופה נכתב , ״למדנו בהם תנועות הרמוניות ורצפי תנועה שתוכננו לתרגל את כל חלקי הגוף בשלמות . ואכן הצלחנו לבצע זאת בצורה מלהיבה ביותר . ״ לאבאן גילה עניין רב בתיאטרון ובדרמה . משום כך הוא קבע , ״התנועה היא הבסיס לשירה , לדרמה , למוזיקה , למחול ולשאר האמנויות . ״ אבל מאוחר יותר , לאחר שהגיע לאנגליה , הוא ציין , ״לא מזמן , האופנה במשחק השתנתה לפתע מהח ְוויה פומפוזית לנטורליזם החף לגמרי מכל מבע תנועתי . ״ הסטודיו לאמנות התנועה סיפק הכשרה תנועתית ל Theatre Workshop של ג ’ ואן ליטלווד , ללא ספק בניסיון לפעול כנגד נטייה זו . באופן כללי , לאבאן נעשה מעשי יותר לאחר הגעתו למנצ ’ סטר , בעיקר בהשפעתו של היועץ לניהול פרדריק לורנס , שכתב איתו את מ א מ ץ ( . ( 1947 לורנס השפיע גם על כתיבתו באנגלית , שנעשתה בהירה וישירה יותר לעומת כתביו הקודמים בגרמנית . לורנס היה ההשפעה הראשית על התפתחות העניין של לאבאן ביישומים במקומות עבודה תעשייתיים . כמו שלאבאן כותב , הריאליזם הגובר של התיאטרון באותם הימים הוביל אותי לחקירה של תנועת עבודה בחקלאות ובתעשייה ... העניין שלי בתיאטרון מעולם לא דעך לגמרי , אבל התצפית שלי בתנועה נעשתה חדה יותר במשך כל אותן שנים וגם קיבלה משמעות רחבה יותר . זה סיפק תמריץ לפיתוח מושג ה״מאמץ״ שלו . כמו שלאבאן מנסח זאת בתמציתיות : ״כל שימוש בלתי הולם בתנועה הוא רק בזבוז של מאמץ ! ״ בהקדמה לחיבור שלו שטרם פורסם אז מ א מ ץ ו ה ת א ו ש ש ו ת , הוא כותב , ״צריך לחפש , לצוד , לתוות , לאסוף ולהשוות רשמים תנועתיים כדי להשיג יתר בהירות . ״ אין כל ספק שהיו לו כוחות יוצאי דופן של תצפית בתנועה ויכולת לתאר זאת בבהירות . יישום מעשי חשוב אחר של רעיונות המחול שלו הוא בחינוך בבתי הספר . כמו שאנה קרלייל כותבת בהקדמה שלה לפרק , 16 רודולף לאבאן הוא ה״אב המייסד של המחול במערכת החינוך הממלכתית האנגלית , ״ אולם תפקידו הזה נשכח ברובו היום . לאבאן קידם גם את היישומים התרפויטיים של המחול על בסיס תפיסתו כי

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help