sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

פתח דבר ספר זה הוא אסופה שנבחרה בקפידה מהכתבים של רודולף לאבאן בצירוף הערות של אנשים רבים שהכירו אותו או שלמדו והציגו את עבודתו . הוא מספק מבט מקיף על הקשת הרחבה בצורה יוצאת דופן של תחומי העניין של לאבאן והוא משקף יפה את השילוב בין האמנותיות , המיסטיקה והרוחניות שלו לבין המחשבה האנליטית , הכמו מדעית שלו . אין ספק שהוא היה איש חזון , במובן הטוב ביותר של המילה . הסיבה שאני , מדען החסר כמעט כל ניסיון במחול מודרני , כותב את פתח הדבר הזה , היא שאמי , סילביה בודמר , נמנתה עם התלמידים של לאבאן בתחילת שנות העשרים והייתה דמות מפתח בהתפתחות עבודתו בבריטניה . לאבאן כתב : ״במחול ... יש משהו , במהותו , הממלא את מלוא ההוויה הגשמית , הרגשית והרוחנית , ״ ואותו משהו אכן שימש תשתית לעבודת חייו . בתיאור של דרך עבודתו של לאבאן עם רקדנים על הפרויקט , Gaukelei ריטה ז ָב ֶ ּ קו ֹ מדגישה שהוא עודד אותם לאלתר בלי לכפות תכנית כוריאוגרפית קשיחה כלשהי , ובדיוק כך תיארה גם אמי את החוויות שלה כעשור לפני כן ב . Tanzb ü hne Laban מהו מחול מודרני ? לפי לאבאן , ״אחד ההבדלים הברורים ביותר בין הריקודים האירופיים המסורתיים למחול המודרני הוא שהראשונים הם כמעט כולם הם ריקודי צעדים [ , [ step dances ואילו האחרון משתמש בזרימה התנועתית שמצויה בכל הארטיקולציות הגופניות . ״ משום כך , ללא ספק , הוא קרא לבית הספר שייסד עם ליזה אולמן וסילביה בודמר במנצ ’ סטר שבאנגליה לאחר מלחמת העולם השנייה , ״הסטודיו לאמנות התנועה״ ( . ( The Art of Movement Studio במאמר על ״ההרמוניה של התנועה״ ( ראו פרק , ( 21 לאבאן כותב : ״שאלה אחת עלולה להתעורר אצל הקורא הקשוב : מדוע ההרמוניה והדיסהרמוניה המוזיקליות ברורות יותר מההרמוניה והדיסהרמוניה התנועתיות ? ״ השתתפתי בקורס מחול באחוזת

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help