sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה למהדורה העברית על כוריאוגרפיה , המשגה וביצוע פילוסופי של המחשבה שיר חכם ספרה העשיר בתובנות ובהמצאות של תיאורטיקנית המחול הסרבית בויאנה צוואיץ ' , המבוסס על מחקר הדוקטורט שלה , נשען על ניסיונה העשיר בן עשרות שנים בכתיבה , דרמטורגיה , יצירה , הוראה והרצאה , וכן על קרבתה האינטימית לכוריאוגרפים , אינטלקטואלים , רקדנים ודרמטורגים בחוד החנית של העשייה בעשורים האחרונים באירופה . היא כותבת על שבע יצירות מחול שצדו את עינה , שאת חלקן היא אף ליוותה או ריאיינה את יוצריהן , המתכנסות מבחינתה לרצף אמנותי המחולל " סטייה נומינלית " בהיסטוריה של המחול . כמתודולוגיה אנליטית , צוואיץ ' מאמצת את התובנה של ההוגים הצרפתים ז ' יל דלז ופליקס גואטרי כי הפילוסופיה היא פרקטיקה של " יצירת מושגים " . כך , יש לקרוא את ספרה כעבודה פילוסופית קדחתנית , הקרואה לאותה קטיעה או התפצלות שהיא עומדת על התחוללותה באסטרטגיות המופע של המחול בשני העשורים האחרונים . לשם כך , צוואיץ ' חוצבת מתוך הפרקטיקות הכוריאוגרפיות עצמן , משל היו מכרה טבע , מושגים אובייקטיביים , ופורשת לשם כך מומנטים שונים . המושגים של צוואיץ ' כרוכים לבלי הפרד בעשייה הכוריאוגרפית מהסוג שהיא מבקשת לתעד – אך אינם מייצגים אותה . היחס בין ה " מושג " הדלזיאני לבין הפעולות , החומרים , ההצבה , האובייקטים והגופים שמהם הוא נובע ושבהם הוא כרוך – לבין המציאות הממשית של האמנות – הוא יחס של פתרון ל " בעיה " . בקריאה ראשונית , נדמה כי המושגים שצוואיץ ' שוזרת יחדיו הם קופסאות מובן חתומות : " גופים חלקיים " , " מכונות חלקיות " , " תחושות – תנועה " , " קופסת–ראש " , " מערכים מחווטים " , " גמגומבעים " , " תנועת – כוח " , " תנועת – משבר " ,

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help