sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

( " במהירות אינסופית " , אומרים דלז וגואטרי ) כדי להכיל את שניהם בלי להצטמצם לאף אחד מהם . ( 103 ) נוסף על פרקטיקת ההמשגה המיוחדת שלה – שצוואיץ ' מקבילה לא אחת לעבודה הפילוסופית על הקולנוע שדלז מפיק בספריו ק ו ל נ ו ע 1 ו ק ו ל נ ו ע – 2 היא מעמתת אותנו גם עם היחסים הסימפטומטיים שבין אמנות לפילוסופיה . יחסים אלה , כפי שמציין הפילוסוף הצרפתי אלן באדיו , נולדו כשאפלטון החרים ונידה את השירה , התיאטרון והמוזיקה מן העיר . באדיו מנסח את הזיווג בין האמן לפילוסוף בצורה ההולמת את העמדות הלקאניות של האדון ושל ההיסטרית . ההיסטרית , האמנות , שאינה יודעת מיהי , פונה לעמדה של הפילוסוף , האדון , על מנת שיספר לה את האמת על אודותיה . האדון מפיק למענה רק ידע הנושר וחומק ממנה כל העת , מפני שהידע הוא בדיוק מה שהאמת – שההיסטרית דורשת לדעת – חורגת ממנו . מה שהשיח של ההיסטרית מראה , אומר באדיו , הוא שאי – אפשר להיות " בעלים " של ידע אלא במחיר של הימחקות תחתיו . כך , התנועה של השיח בין ההיסטרית לאדון מייצרת תמידית אפקט של אכזבה וחמקנות . " דרך המצאה ומטמורפוזה בלתי פוסקות " , אומר באדיו , " האמנות מכריזה על אכזבתה מכל מה שהפילוסוף יכול להגיד על אודותיה " ( . ( 2 אפשר אולי להבין את המשיכה של צוואיץ ' לפרקטיקות ההמשגה של דלז וגואטרי בתור ניסיון שלא להתמקם בעמדה המערבית הקנונית של הפילוסוף ביחס לאמנות . " מושג " , לפי דלז וגואטרי , הוא תמיד ישות חלקית הלוכדת מתח שבין ריבוי למכלול , ולכן הוא תמיד חוזר ומפנה לעולם המשמעות האובייקטיבי שהוא נובע ממנו , ואינו מתכנס לעולם לידע מכלולי וחתום . צוואיץ ' שוזרת את המושגים שלה על מנת לפתח למען המחול תשתית דיסקורסיבית חדשה שאינה אידיוסינקרטית , פנים – מחולית . " מושגים אקספרסיביים " הם דרכה של צוואיץ ' לתרגל הימלטות מהשפה השלטת של התיאוריה של המופע . אחת הטענות היסודיות של צוואיץ ' בספר , היא שהגיע הזמן לבירור דיסציפלינרי עמוק של היחסים בין מחול – דרך לקדד קשר אורגני

הוצאת אסיה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help