sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

המופיעה בתצלומו של הצלם הפלסטיני - לבנוני ח ' ליל רעד . היא שואלת האם וכיצד ניתן לגשר בין רגע ההווה של הכותבת , המודע להפרדות ולמחיקות שנעשו בטריטוריות הנראות בתצלום אחרי , 1948 לבין רגע ההווה של המצולמת , שבו היא עדיין אינה מודעת לאסון שייפול על עמהּ . התצלום של רעד מהדהד בזיכרונה של אופיר את תצלומו של הרצל הנשען על המרפסת בזמן הקונגרס הציוני החמישי בבזל . התצלום , המסמל את רגעי ההתגבשות הראשונים של החזון הציוני המדיני , מייצג את מה שיקטע את מהלך חייה של האישה שבתצלום ואת מה שימנע בסופו של דבר את האפשרות להנכיח את התצלום בספר . מכיוון שמאמריי הספר מבקרים את אופני ההצגה השונים של כיפת הסלע / הר הבית בתרבות החזותית בישראל , חשוב לציין כי גם האופן שבו בית המקדש / הר הבית מוצג ומנותח בספר זה אינו ניטרלי וחושף את נקודת המבט המחקרית שלו . היות שהספר בוחן בעיקר את יחסם של צלמים , אדריכלים , אמנים וגופים ממסדיים ציוניים כלפי הר הבית , על פי רוב ייעשה בו שימוש בשם " הר הבית " . במקרים שבהם הדיון מתקיים מנקודת מבטם של צלמים או חוקרים ערביים יופיעו השמות " כיפת הסלע " ו " אלחרם אלשריף " . נציין גם כי כותרות התצלומים ההיסטוריים שבקובץ הועתקו במדויק מן המקור שממנו נלקחו , אף על פי שהן מהוות כשלעצמן סוג של פרשנות ובכוחן להשפיע על המובן המיידי של התצלומים . מטרתה של בחירה זו היא לאפשר לקוראת להבין את ההקשר הראשון שבו הופיעו התצלומים , אך היא מחייבת אימוץ נקודת מבט ביקורתית . נועה חזן תל אביב 2017

פרדס הוצאה לאור בע"מ

אוניברסיטת תל אביב. מרכז מינרבה למדעי הרוח


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help