sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:

אירופאי ואמריקני מוקדם , מיתוסים יווניים – רומיים , מיניאטורות פרסיות וטורקיות , אלבומי תצלומים פרטיים וחפצי רדי – מייד – כל אלה משמשים אותו כדי לבחון את המזרח בכלים מערביים מעמדה של צייר מזרחי – דרוזי – ישראלי . בדי הציור הופכים תחת ידיו למפות , לשטיחים , לרקמות ולאריגים , שעליהם משורבטים טקסטים , רישומי עירום , לוח צבעים , קולאז ' ים . ההתייחסות לדגם ולמרחב הבד מאפשרת לו לעסוק בהגדרות ובגבולות , ובאופן שבו הם הופכים לרצף אחד של סימנים חזותיים באמצעות הפעולה האמנותית . ראפת חטאב מבקש ליצור שינוי תודעתי באמצעות אמנות . עבודת הווידיאו המוצגת בתערוכה מאגדת כמה מעבודותיו הקודמות , שבהן מופיעה דמותה הפיקטיבית של " ערוס פלסטין " ( כלת פלסטין ) , הזועקת ומבכה את הדיכוי בגדה המערבית ובעזה , את הדיכוי המיני – מגדרי ואת העיסוק בזנות – נושאים שהם בגדר טאבו בחברה הערבית . באמצעות הבגד , המאפשר את קיומן של פרסונות היברדיות מלאות עדינוּת וכאב , לצד פעולות סריגה , רקמה וטוויה , הוא משרטט משרע אישי של זהויות , שאותן הוא מעלה ומפרק , וכך מתווה את דמותו בת הכלאיים של ישראלי / פלסטיני , שהעיסוק התדיר בתנועה בין טריטוריות מנוגדות ויריבות הופכת עבורו לאתגר יומיומי . נבט יצחק משתמשת בפרקטיקה החזותית של פירוק והתקה לבחינת מסורות מוזיקליות וחזותיות בתרבות הערבית והיהודית – ערבית באמצעות מבט נוסטלגי , המבוסס על חומרי גלם ארכיוניים זמינים באינטרנט , כגון הופעתה של הזמרת המצרייה , אום כולתום , הדיווה של העולם הערבי . בעבודתה Star Quality היא מוחקת את קולות התזמורת , את קולות הקהל ואת קולה של אום כולתום עצמה , כך שבפריים הענק נראית הזמרת בשמלתה המפוסלת , כשהיא ניצבת על הבמה , מאחוריה מסך / וילון כבד , הממלא את הפריים . היא חופנת את פניה במטפחת , הידועה ראפת חטאב , איראן , ביירות , פלסטין ואני , , 2006 וידיאו Raafat Hattab , Iran , Beirut , Palestine , and Me , 2006 , video

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help