sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

עם העלייה בחשיבותן של מחלקות חינוך ובתכניותיהן עלה גם הצורך בהגדרת החינוך המוזאוני כמקצוע , באקדמיזציה שלו ובגיבוש של קורפוס מחקר רלוונטי . בשנת 1970 פרסמה האגודה האמריקנית למוזאונים הנחיות להסמכה ולפיתוח מקצועי בחינוך המוזאוני ( . ( Hein , 1998 בשנת 1973 נעשתה הבחנה בין תפקידים אוצרותיים לבין תפקידים חינוכיים ( . ( Cherry , 1989 מפנה חל גם באופן שבו נערכים מחקרי חינוך במוזאונים . הצורך במחקר על אודות חינוך מוזאוני התעורר בשל שאיפת המוזאונים להבין את החוויה המוזאונית ולעצב אותה . מחקרים על המבקרים הראשונים , שנערכו בתחילת המאה ה - , 20 התמקדו בעיקר בהערכת תכניות חינוך במוזאונים ובידע שרכשו תלמידי בתי ספר בזמן הביקור במוזאון . מאמצע המאה ה - , 20 בד בבד עם התפתחותם של מחקרי ההערכה המעצבת - מונח שטבע סקריבן ( Scriven , 1967 ) בתחום החינוך הכללי - החלו החוקרים לערוך מחקרים על תערוכה או על תכנית חינוך במוזאון בזמן התהוותם ולא רק הערכה מסכמת , הבוחנת את הרושם שהשאירה תערוכה על המבקרים בה . מחקרים אלו סייעו בפיתוח תכניות חינוך המתחשבות בצורכי הקהל , וסללו את הדרך למחקר מעמיק יותר על אופי הלמידה במוזאון . שיטות מחקר חדשות ודרכים שונות לאיסוף נתונים העשירו את המחקר , וכמוהן גם התייחסות לנושאים ולתפיסות עולם חדשות אשר עלו בשנות השישים והשבעים , כגון אתניות , מגדר ופמיניזם ( . ( Hein , 1998 אם לפנים עסקה קהיליית המוזאונים בשאלות מה וכיצד מבקרים לומדים במוזאון , היום עולה קריאה לגיבוש מחקר ארוך טווח , המתבסס על רקע תאורטי רחב . שאלות חדשות שמעסיקות את החוקרים ( Falk & Dierking , 1995 ) הן : כיצד מתקשרת חוויית הלמידה במוזאון עם למידה המתרחשת בסביבות למידה אחרות ? כיצד אפשר לאפשר קשרים של ממש בין מוזאונים לבין מוסדות חינוך שונים ? ובמה שונה תהליך הלמידה במוזאון מתהליכי למידה במוסדות חינוך אחרים ? פדגוגיות של למידה במוזאון פדגוגיה של חינוך מוזאוני משתקפת ברבדים שונים של חוויית הלימוד המתרחשת בין כתליו . אופיו הפדגוגי של המוזאון מתבטא בנושאי התערוכה , בעיצוב הפנים של המוזאון , בדרך הצבת המוצגים ובדרך שבה המוזאון בוחר לאפשר למבקריו ללמוד ממוצגים אלו . פדגוגיה מוזאונית ידעה שינויים רבים מסוף המאה ה - , 19 אז נולד המוזאון המודרני , ועד לתחילת המאה ה - . 20 בתקופה זו היו המוזאונים בעלי אופי אנציקלופדי , ומטרתם הייתה לחנך את הציבור . המוצגים שימשו בסיסי ידע ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help