sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

השינויים החברתיים שחלו בשנות השבעים הביאו לידי שינוי גם בתחומי החינוך במוזאון . רוברטס ( Roberts , 1997 ) כתב : בתי ספר ותכניות לימודים באוניברסיטה החלו להשתנות ולשלב את חוויותיהם וכתביהם של נשים , של קבוצות אתניות וגזעיות שונות ושל מעמד העובדים . בקרב המחנכים במוזאונים נערכו דיונים כדי למצוא דרך לשלב את השינוי החברתי בשיח החינוכי במוזאונים , שעד כה התמקדו בתכנים ובמוצגים מסורתיים המשרתים את מורשת הגבר הלבן האירופי . ואכן , בשנת 1992 התפרסמה עמדתה של האגודה האמריקנית למוזאונים , ולפיה משימת החינוך של המוזאון היא פלטפורמה אזרחית חשובה , המעודדת את הרב - תרבותית : קהיליית המוזאונים בארצות הברית חולקת את האחריות עם מוסדות חינוך אחרים ליצירת הזדמנויות למידה לכל אדם , לטיפוח אזרחים נאורים והומניים , אשר מעריכים את מלאכת השימור , ולהכרת העבר הלאומי [ ... ] [ היא ] מחויבת לעצב עתיד שבו נשמע קולן של חוויות ומוצגות נקודות מבט מגוונות . ) American Association of Museums , 1992 , p . 25 ) בסוף המאה ה - 20 הייתה מחויבותם של המוזאונים לחינוך ברורה ומוטמעת . אולם הדבר לא בא לידי ביטוי בהגדרה המקצועית של תחום החינוך המוזאוני ) . ( Cherry , 1989 בדוח Museums for a New Century ( מוזאונים למאה חדשה ) , שפרסמה האגודה האמריקנית למוזאונים ( , ( 1984 נכתב : “ למרות המחויבות הברורה של המוזאונים ללמידה , קיים בלבול בתודעה הציבורית בנוגע לתפקידם של מוזאונים בתור מוסדות חינוך . בה בעת , בתוך עולם המוזאונים עצמו קיים דיון על מעמדו של החינוך במבנה המוסדי המוזאוני״ ( עמ׳ . ( 57 מחקרם של אייזנר ודובס ( Eisner & Dobbs , 1984 ) העלה חששות דומים באשר לסמכות ולחופש הפעולה שניתן לאנשי החינוך במוזאונים . לפנים היה מעמדו של החינוך במוזאון נחות לעומת מלאכת האוצרות והמחקר , ואילו בפתחה של המאה ה - 21 הדגישו רוב המוזאונים את פועלם בתור מרכזי לימוד קהילתיים ( . ( centers for public learning עלייה ניכרת נצפתה במספר המוזאונים העוסקים בהעצמת חוויית הלמידה כשלעצמה , כגון מוזאונים לילדים ומרכזי מדע ( . ( Falk & Dierking , 2013 “ כשם שהשתנה תפקידו החינוכי של המוזאון לקראת סוף המאה ה - , 20 כך נהפך החינוך המוזאוני לפרופסיה ייחודית , העומדת בפני עצמה בתוך מערך התפקידים המוזאולוגיים״ , מסכמת ברוקס ( . ( Brooks , 2004 , p . 38

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help