sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

חינוך מוזאוני - היסטוריה , תאוריה , פדגוגיה יערה מוגדם ההיסטוריה של החינוך המוזאוני חינוך מוזאוני כתחום מחקרי וכמקצוע הדורש הכשרה אקדמית הוא תוצר של של מאה השנים האחרונות , מאמצע המאה ה - 20 ועד ימינו . מוזאונים שהיו עד המאה ה - 19 אוספים פרטיים של בעלי ממון נהפכו בהדרגה לנחלת כלל הציבור . בתחילה נתפס המוזאון כמקום שבו אפשר “ לחנך את העם״ , כצינור להעברת מסר לקהילה . ואולם המסרים שהועברו היו אלו של הממסד הדתי והמדעי . האוצרים היו הפטרונים החדשים של המוזאונים והאוספים , והם אלו שקבעו מהי תרבות ראויה להצגה . המפנה בהתייחסות המוזאונים אל קהל המבקרים חל עם עלייתו של החינוך הפרוגרסיבי , שהתפתח בארצות הברית בסוף המאה ה - . 19 הפילוסופיה שמאחורי החינוך הפרוגרסיבי שמה דגש רב בלמידה חווייתית ובקשר שבין החברה ללומד . מוזאונים נקראו לשלב פן חינוכי בהווייתם , ובשנת 1934 כבר הציעו 15 % מהמוזאונים בארצות הברית תכניות חינוכיות לציבור ( Roberts , . ( 1997 בין החלוצים שראו בתפקידו של המוזאון אתר חינוכי המציע לקהילה מקום מפגש ללמידה היה ג׳ון סי דנה ( , ( John C . Dana מנהל מוזאון ניוארק . דנה האמין שהמוזאון אמור לייצג פילוסופיה ממוקדת קהילה , ושתפקידו לשרת את צורכי קהל המבקרים . הוא ראה במוזאון מוסד המיישם תהליכים חברתיים , ועודד מוזאונים להשאיל מוצגים לבתי ספר ולקבוצות אזרחיות כדי שיהיו בשימושה של החברה ( . ( Zeller , 1989 בשנות השישים של המאה ה - , 20 הודות לתקציבים ולהטבות מהממשלה , חלה עלייה ניכרת במספר תכניות החינוך במוזאונים בארצות הברית . אלו עודדו את המוזאונים להרחיב את מעגל המבקרים שלהם ולשים דגש בתכניות חינוך המותאמות לתלמידי בתי ספר ( . ( Cherry , 1989 דוח בלמונט ( American Association of Museums , 1968 ) מיצב את המוזאון בתור אתר חינוכי אמריקני וקבע ש״מוזאוני האומה הם משמרי יצירות האדם , מציגיהן ומפרשיהן . הם , כמו בתי ספר וספריות , מייצגים את ההמשכיות ואת המשאבים העתידיים של ארצות הברית לחינוך אזרחי המחר״ ( עמ׳ . ( 13

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help